خاطره ای از دوران بیماری امام(ره)/ نماز به وقت ضعف جسمی

کلانتر معتمدی مطرح کرد؛

خاطره ای از دوران بیماری امام(ره) نماز به وقت ضعف جسمی

عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران، به تشریح خاطره ای از روحیه امام خمینی (ره) در دوران بیماری پرداخت.

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری تیکسر، سیدمحمدرضا کلانتر معتمدی عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی ایران، در آستانه سالگرد ارتحال امام (ره)، از مهم ترین خاطرات دوران مراقبت خود از امام راحل (ره) در روز های پایانی عمر مبارک ایشان در بیمارستان سخن گفت.

به گفته وی، مهم ترین وجه رفتاری بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در مدتی که در بیمارستان بستری بودند، اهتمام کم نظیر ایشان به فریضه نماز های یومیه و نماز شب بود.

کلانتر معتمدی اظهار داشت: یکی از مواردی که هرگز نمی توانم فراموش کنم یکی از بیدار شدن های حضرت امام (ره) پیش از سحرگاه برای نماز شب بود.

وی گفت: در یکی از شب ها که ایشان به خاطر کم خونی تحت درمان با تزریق خون قرار داشتند حدود ساعت 4 صبح در کمال ناباوری دیدیم که امام (ره) با وجود غلبه ضعف و بیماری و ادامه روند تزریق خون با همان لوله های متصل به عروق برای نماز شب برخاستند و پس از طی مقدمات به اقامه نماز شب پرداختند.

بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی در شامگاه 13 خرداد 1368 خورشیدی در بیمارستان تهران به علت ایست قلبی جان به جان آفرین تسلیم کردند. ایشان زمان رحلت 86 سال سن داشتند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "خاطره ای از دوران بیماری امام(ره)/ نماز به وقت ضعف جسمی" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "خاطره ای از دوران بیماری امام(ره)/ نماز به وقت ضعف جسمی"، کلیک کنید.