نگاهی به عملکرد سپاهان و ذوب آهن در هفته های اخیر

نگاهی به عملکرد سپاهان و ذوب آهن در هفته های اخیر

تیکسر/اصفهان یک کارشناس فوتبال درباره عملکرد تیم های اصفهان گفت: اگر تیمی به باخت عادت کند، جمع کردن آن از نظر روحی بسیار سخت خواهد بود.

تیم فوتبال سپاهان یکی از تیم های معتبر و محبوب فوتبال ایران است که در لیگ برتر ایران حضور دارد. در طول مسابقات اخیر، تیم سپاهان برخلاف درخشش در ابتدای لیگ، خطرناک ترین خط حمله با وجود سرمایه گذاری و خرید بازیکنان موثر، موفق به کسب نتایج قابل قبولی نشد که برخی ریشه آن را در خط دفاع تیم می دانند.

از این رو، تیکسر با رسول کربکندی، کارشناس و پیشکسوت فوتبال گفت وگو کرده که در ادامه می خوانید:

تیکسر: شرایط فعلی تیم سپاهان را چطور ارزیابی می کنید؟

سپاهان تیمی بود که برای قهرمانی بسته شده بود و از نظر مهره، بودجه، هزینه و امکانات بدون اغراق بهترین تیم ایران است چراکه هیچ مشکل مالی ندارد و هرچیزی که لازم داشته فراهم کرده است. کادر فنی خارجی و پرتعدادی و به طور کلی، همه فاکتورهایی که برای قهرمانی نیاز است را دارد ولی عملکرد آن دچار نوسان است. 

تیکسر: عملکرد فعلی سپاهان در مقایسه با سال گذشته چطور است؟

پارسال پس از تساوی در مقابل ملوان، قهرمانی را از دست دادند و امسال که در آسیا حذف و در لیگ نیز چند باخت متوالی داشتند. تیمی با این میزان هزینه و با این نتایج، نگرانی هواداران به جا است. حتی بازیکنانی که بین نیم فصل به سپاهان اضافه شدند نیز خیلی کمک کننده نبودند. نتایج رقابت ها به تیم هایی واگذار شد که شاید حتی یک بیستم سپاهان نیز هزینه نکرده باشند.

تیکسر: مربی این تیم را چطور می بینید؟

مواردی از قبیل اضافه شدن بازیکنان جدید به تیم، خواست مربی است و زمانی که مربی یک بازیکن را می خواهد، باید پاسخگوی عملکرد او نیز باشد ولی نکته حایز اهمیت این است که نگرانی هواداران بی مورد نیست. تمامی این موارد سوال برانگیز است و کسی که باید به این سوالات پاسخگو باشد، سرمربی تیم است زیرا خواسته های او برآورده شده و هر بازیکنی که لازم بود، به تیم اضافه شده است.

تیکسر: با توجه به نتایج اخیر سپاهان، دلیل این افت را چه می دانید؟ روحی یا تاکتیکی؟

همه این موارد می تواند موثر باشد؛ بعد از مسابقات قهرمانی آسیا ممکن است خستگی آن رقابت ها باشد. شاید بعضی از بازیکنان به دلیل نبودن در ترکیب تیم از نظر روحی آماده نبوده اند ولی شادابی اول فصل را اکنون ندارند و بازی خوبی در مقابل استقلال به نمایش نگذاشتند. اعتراض به داوری و این موارد، جوابگوی شکست ها نیست.

تیکسر: پیشنهادی برای ارتقاء عملکرد تیم دارید؟

تیم باید هم از نظر فنی و هم از نظر روانی آماده مبارزه باشد. تیم های لیگ به خوبی با یکدیگر آشنا هستند و سایر تیم ها با انگیزه و دوندگی بیشتر در مقابل تیم هایی مانند سپاهان، پرسپولیس و استقلال ظاهر می شوند. اگر یک کادر فنی خارجی نتواند راه عبور و نفوذ به تیم ها را ایجاد کند که نشان از اشکال آن است. با شناختی که تیم ها از یکدیگر دارند، به نظر من سپاهان باید حداقل دو گل در هر بازی جلوتر باشد ولی انگیزه و تلاش لازمه را در مقابل استقلال نداشتند؛ همدلی و هماهنگی قبلی را نداشتند زیرا سپاهان در تمامی خطوط، بهترین بازیکنان را دارد. یا به دلیل تغییراتی که در تیم ایجاد می شود یا به دلیل استراحت و تمرین ناکافی انگیزه خود را از دست داده اند؛ چون از تیم دور هستم نمی توانم نظر قاطعی در این زمینه بدهم. 

با توجه به کادر تیم سپاهان، باید بتوانند از نظر روانی تیم را آماده کنند و شادابی گذشته و انگیزه برای بازی بهتر را در تیم ایجاد کنند. اگر این تیم با این هزینه در این فصل قهرمان نشود، قطعا معلوم است که اشکالی وجود دارد. امیدوارم که این تیم با توجه به داشته هایش بتواند به شرایط عادی خود بازگردد زیرا هنوز فرصت باقی است و می توان جبران کرد ولی تیم نباید به باخت عادت کند.

تیکسر: به نظر شما چرا ذوب آهن در حال فاصله گرفتن از اوج است و عملکرد خوب ربیعی پاسخگو نیست؟

همیشه گفته ام که ذوب آهن به دلیل بنیه مالی و بودجه ای که در اختیار دارد، قابل قیاس با سپاهان نیست و در این چند ساله همیشه با مشکلات مالی مواجه بوده است. ربیعی در اوایل فصل تاثیرگذاری خیلی خوبی بر تیم داشت و با تیمی بدون مهره و ستاره، نتایج قابل قبول و خوبی را ثبت کرد ولی اکنون انگار قدرت و انگیزه اول را ندارد.

تیکسر: حواشی چقدر موثر بوده است؟

اینکه ربیعی در نیم فصل ساز جدایی زد نیز بر ساختار روحی تیم موثر است ولی با توجه به ویژگی های ربیعی و اینکه تیم توسط او بسته شده، امیدوارم که بتواند تیم را به شرایط پیشین خود بازگرداند.

تیکسر: پیشنهادی برای ارتقای سطح عملکرد ذوب آهن دارید؟

بالاخره تیم به تعدادی بازیکن اثرگذار نیاز دارد؛ تیم هایی که بازیکن بزرگ و اثرگذار ندارند، دوندگی و تلاش بازیکنان را دارند ولی قسمتی که به تجربه نیاز است را ندارند. در ابتدای فصل، سایر تیم ها شناختی نسبت به این تیم نداشتند، به همین دلیل نتایج خوبی ثبت کردند. اگر تیمی به باخت عادت کند، جمع کردن آن از نظر روحی بسیار سخت خواهد بود. امیدوارم که هر دو تیم بتوانند انتظاراتی که از آن ها وجود دارد را برآورده کنند.

پایان خبر تیکسر

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نگاهی به عملکرد سپاهان و ذوب آهن در هفته های اخیر" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نگاهی به عملکرد سپاهان و ذوب آهن در هفته های اخیر"، کلیک کنید.