دوران طرح ایده در شركت‌های دانش‌بنیان و فناور دیگر تمام شده است

دوران طرح ایده در شركت‌های دانش‌بنیان و فناور دیگر تمام شده است

مدیر بین‌الملل پارك فناوری پردیس گفت: اقدامات اجرایی آغاز شده و دولت به موضوعات علم و فناوری معتقد و پایبند است. بسیاری از شركت‌های دانش‌بنیان و فناور از مرحله ایده عبور كرده و تبدیل به یك صنعت دانش‌بنیان شده‌اند كه كار تولید انجام می‌دهند و وارد بازار شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری تیکسر، امین‌رضا خالقیان، مدیر بین‌الملل پارك فناوری پردیس در یک گفت‌وگوی رادیویی گفت: پارك فناوری پردیس در طول سالیان سال تلاش كرده در توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری كشور نقش‌آفرینی كند.

او در ادامه افزود: ما با حمایت از شركت‌های دانش‌بنیان و فناور و نوآوری كه در كشور مشغول فعالیت هستند و نگه‌داشتن نخبگان ایرانی در داخل كشور اهداف بالایی را دنبال می‌كنیم.

مدیر بین‌الملل پارك فناوری پردیس با اشاره به اینكه بیش از پانصد شركت فناور و نوآور در پارك علم و فناوری پردیس عضو هستند تصریح كرد: پارك فناوری پردیس ابتدا با مساحت بیست هكتاری شروع به فعالیت كرد و به‌تدریج احساس شد كه این فضا پاسخگوی نیاز‌های جامعه فناوری كشور نیست و فاز‌های توسعه‌ای پارك‌های علم و فناوری پردیس تعریف شد.

خالقیان اظهار كرد: تبدیل پارك فناوری پردیس به منطقه بین‌المللی نوآوری ایران موضوع مهمی بود كه جامعه فناوری و نوآوری ایران بتوانند از مزایای آن بهره‌مند شوند. برای توسعه پارك به یك منطقه بزرگ بین‌المللی تكالیف مختلفی مشخص شده است.

مدیر بین‌الملل پارك فناوری پردیس مطرح كرد: اقدامات اجرایی آغاز شده و دولت به موضوعات علم و فناوری معتقد و پایبند است. بسیاری از شركت‌های دانش‌بنیان و فناور از مرحله ایده عبور كرده و تبدیل به یك صنعت دانش‌بنیان شده‌اند كه كار تولید انجام می‌دهند و وارد بازار شده‌اند.

خالقیان گفت: بسیاری از شركت‌های ما علاوه بر تأمین نیاز‌های داخلی این ظرفیت را دارند كه در خارج از كشور نیز فعالیت كنند. بحث حمایت‌های گمركی و ایجاد انبار اختصاصی گمرك می‌تواند برای این شركت‌ها و صادرات آنها راهگشا باشد.

وی افزود: حضور پر رنگ شركت‌های ایرانی در نمایشگاه‌های بزرگ بین‌المللی و فروش محصولات بسیار اهمیت دارد. در آینده میان‌مدت بسیاری از شركت‌ها تبدیل به صادركنندگان حوزه فناوری خواهند شد و شاهد حضور شركت‌های بین‌المللی قوی در كشور برای همكاری خواهیم بود.

خالقیان در آخر گفت: بحث بازگشت نخبگان ایرانی به كشور بسیار مهم است كه شاهد موج بازگشت عده‌ای از نخبگان هستیم. با توسعه زیرساخت‌های پارك و ایجاد مزیت‌ها و جذابیت‌های بیشتر این روند روبه‌رشد خواهد بود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "دوران طرح ایده در شركت‌های دانش‌بنیان و فناور دیگر تمام شده است" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "دوران طرح ایده در شركت‌های دانش‌بنیان و فناور دیگر تمام شده است"، کلیک کنید.