چگونه بهترین ماسک ورقه ای را برای نوع پوست خود انتخاب کنیم

دکتر فاطمه فحص، متخصص پوست مستقر در میشیگان و خالق Dermy Doc Box، می گوید: ماسک های ورقه ای می توانند بسیار سرگرم کننده باشند تا در روال مراقبت از پوست شما بگنجانند، زیرا تمایل دارند ایده های مراقبت از خود را ترویج کنند و هر چند وقت یکبار سرعت خود را کاهش دهند و از لحظه لذت ببرند.

با این حال، یکی از مهم ترین مزایای ماسک های ورقه ای این است که جذب مواد فعال را در پوست شما افزایش می دهد. ماسک های ورقه ای معمولا حاوی غلظت بالاتری از مواد فعال نسبت به محصول موجود در بطری هستند. استفاده از آنها می تواند نفوذ عمیق تر این مواد را تسهیل کند زیرا خود ماسک مانعی ایجاد می کند که از تبخیر آنها جلوگیری می کند.

علاوه بر این ، ماسک های ورقه ای فوق العاده آبرسان هستند. دکتر کارولین رابینسون، متخصص پوست پزشکی و زیبایی و بنیانگذار Tone Dermatology می گوید: «اکثر ماسک های ورقه ای حاوی مرطوب کننده هایی هستند که موادی هستند که آب را جذب می کنند، مانند اسید هیالورونیک، گلیسیرین و آلوئه ورا که می توانند به مهر و موم کردن رطوبت کمک کنند. دکتر فاس موافق است: “از بین تمام ادعاهایی که ماسک های ورق می زنند، این ادعایی است که قطعا می توانید انتظار داشته باشید.”

با این حال، همه ماسک های ورق یکسان ایجاد نمی شوند. “یک ماسک ورقه ای می تواند کم و بیش بی اثر باشد اگر حاوی هیچ ماده ای نباشد که در واقع کاری را برای پوست شما انجام دهد. یا بدتر از آن، اگر یکی از مواد باعث تحریک یا واکنش آلرژیک شود، مضر است.» دکتر لورل ناورسن گراتی، متخصص پوست آموزش دیده استنفورد و سردبیر سابق Allure.

به همین دلیل است که انتخاب یک ماسک ورقه ای که متناسب با نیازهای پوست شما باشد بسیار مهم است. اما با وجود گزینه های بسیار زیاد، فهمیدن اینکه کدام یک برای شما مناسب است می تواند یک میدان مین باشد.

برای ساده تر کردن کارها (و استرس کمتر)، متخصصان مراقبت از پوست بر اساس نوع پوست خود توضیح می دهند که در ماسک ورقه ای به دنبال چه چیزی باشید و از آن اجتناب کنید:

برای انواع پوست های معمولی تا خشک:

دکتر گراتی می گوید: کسانی که انواع پوست های طبیعی تا خشک دارند ممکن است به ماسک های ورقه ای برسند که حاوی مواد چاق کننده و آبرسان مانند اسید هیالورونیک، گلیسیرین یا روغن بادام شیرین هستند. با این حال، “استفاده از یک مرطوب کننده غنی، ضد حساسیت و بدون عطر اغلب می تواند به اندازه هر ماسک ورقه ای یا بیشتر انجام دهد – به خصوص اگر صورت خود را پس از استفاده از ماسک ورقه ای بشویید، بنابراین تمام مواد آبرسان را شستشو دهید.”

برای انواع پوست های چرب یا ترکیبی:

ماسک های ورقه ای با مواد فعال مانند اسیدهای آلفا هیدروکسی (مانند اسید گلیکولیک)، اسیدهای بتا هیدروکسی (مانند اسید سالیسیلیک)، بنزوئیل پراکسید یا فندق جادوگر برای کسانی که پوست ترکیبی یا چرب دارند ایده آل است. با این وجود، “اگر مستعد آکنه هستید، مراقب استفاده بیش از حد از ماسک های ورقه ای باشید، زیرا از نظر فنی، خود ورق می تواند به عنوان یک مانع انسداد عمل کند و در صورت استفاده بیش از حد، آکنه را بدتر کند.”

برای نوع پوست حساس:

دکتر فاس می گوید: «به دنبال ماسک های ورقه ای بدون عطر با مواد تسکین دهنده مانند آلوئه، آلانتوئین و عصاره بابونه باشید. او پیشنهاد می کند: «اگر پوست شما احساس حساسیت بیشتری می کند، ماسک خود را در یخچال قرار دهید تا مزایای خنک کننده و تسکین دهنده بیشتری داشته باشید». علاوه بر این، از هر چیزی که به عنوان “ضد پیری”، “تصفیه کننده” یا آکنه برچسب گذاری شده است خودداری کنید، زیرا ممکن است حاوی مواد خشن باشد. یک قاعده کلی خوب این است که از هر محصولی با لیست طولانی از مواد تشکیل دهنده دوری کنید – هر چه لیست طولانی تر باشد، منابع بالقوه آلرژن ها یا تحریک بیشتر است.

اگر به دنبال یک ماسک ورقه ای هستید که دارای مزایای جدی ضد پیری باشد، مواد جوان کننده پوست مانند اسیدهای آلفا یا بتا هیدروکسی، رتینول، ویتامین C یا سایر آنتی اکسیدان ها را بررسی کنید.

نکته حرفه ای: دکتر فاس پیشنهاد می کند که پس از برداشتن ماسک از بسته بندی، سرم اضافی را فشار دهید و آن را روی گردن، بالای قفسه سینه و دست های خود بمالید تا از مزایای آن بهره مند شوید.

“یکی از چیزهایی که احساس می کنم مهم است بدانم این است که ماسک های ورقه ای می توانند سرگرم کننده و شاید مفید باشند، اما مانند داروهای پوست و سایر محصولات مراقبت از پوست به طور دقیق آزمایش نمی شوند. بنابراین همه تخم مرغ های خود را به امید معجزه در یک سبد ماسک ورقه ای قرار ندهید. این متخصص پوست می گوید: اگر مشکل پوستی مداوم دارید، بهتر است ابتدا با یک متخصص پوست دارای گواهی هیئت مدیره صحبت کنید که می تواند به جای استفاده از ماسک ورقه ای بدون نسخه، یک رژیم مراقبت از پوست را برای شما تنظیم کند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "چگونه بهترین ماسک ورقه ای را برای نوع پوست خود انتخاب کنیم" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, پزشکی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "چگونه بهترین ماسک ورقه ای را برای نوع پوست خود انتخاب کنیم"، کلیک کنید.