کارگر فداکار نیروگاه رامین از حسش می‌گوید/ به زندگیم ارزش دادم – خبرگزاری تیکسر | اخبار ایران و جهان

رضا خسروی در گفت و گو با خبرنگار تیکسر در خصوص اقدام جهادی صورت گرفته برای جلوگیری از قطع تولید برق در نیروگاه رامین در دمایی که گفته می‌شود تا ۷۰ درجه سانتی‌گراد بود، اظهار کرد: وقتی افراد جامعه به همنوعان و هم وطنان خود کمک می‌کنند نه تنها به زندگی خودشان ارزش می‌دهند بلکه اثر مثبت آن بر جامعه و افراد را شاهد خواهیم بود و شرایط کلی جامعه بهبود و ارتقا پیدا می‌کند.

این مهندس مکانیک بیان کرد: ما انسان‌ها هیچ چیز از خود نداریم و هر کاری که بتوانیم یا قادر به انجام آن هستیم همه از لطف و رحمت خداوند نسبت به ما سرچشمه می‌گیرد و خوش به حال انسانی که واسطه خوبی‌های خداوند نسبت به بندگانش است.

وی با بیان اینکه اقدامی که ما در نیروگاه رامین اهواز در شرایط سخت و گرمای طاقت فرسا انجام دادیم در راستای کمک به هموطنان و جلوگیری از خاموشی برق در این شرایط آب و هوایی بوده است، تصریح کرد: این اقدام کاری نبوده که هر پنج سال یا ۱۰ سال یک‌بار رخ دهد بلکه کاری با همین میزان سختی تقریباً هر ۶ ماه یک بار رخ می‌دهد که گاهی شرایط خفیف‌تر است.

این کارشناس توربین اضافه کرد: وقتی افراد به کار خود تعهد داشته باشند و کار سختی انجام دهند حس خوب و رضایت بخش از خود خواهند داشت بنده نیز زمانی که موفق شدم در کنار همکارانم این تعمیرات را انجام دهنم احساس خوبی پیدا کردم چرا که توانستم در راستای آسایش و رفاه مردم کشورم قدمی مثبت بردارم.

کارگر فداکار نیروگاه رامین از حسش می‌گوید/ به زندگیم ارزش دادم

خسروی گفت: خدمت به خلق خداوند خود نوعی عبادت و از راه‌های رسیدن به خداوند است، بنده انجام تعمیرات در شرایط سخت را برای خدمت به مردم سرزمینم و در راه رضای خدا انجام داده‌ام.

وی مساله مالی را یکی از مشکلات نیروگاه خواند و عنوان کرد: باید به نیروگاه‌ها کمک مالی صورت گیرد و این کمک نه تنها به نیروگاه رامین اهواز بلکه باید به کل نیروگاه‌های کشور باشد؛ بودجه‌ای که از سوی وزارت نیرو به نیروگاه‌ها اختصاص داده می‌شود با واسطه است و مستقیم پرداخت نمی‌شود، از سوی دیگر کافی نیست.

این مهندس مکانیک شاغل در نیروگاه رامین اهواز ادامه داد: اکنون که چهار ماه از سال گذشته، از نیروگاه مطالبات زیادی داریم که پرداخت نشده البته شرکت پولی برای پرداخت کردن ندارد و ابتدا باید از رده بالا به آن مبلغ تزریق شود تا مطابق صورتحساب‌ها پرداختی صورت گیرد.

خسروی تبدیل وضعیت پرسنل را از دیگر مشکلات این مجموعه اعلام کرد و افزود: افرادی هستند که سال‌ها با شرایط کاری مشابه ما کار می‌کنند اما میزان حقوق دریافتی آنها با ما یکی نیست و یا اینکه بیمه درمانی و ثبات شغلی ندارند. البته چند روز گذشته نامه‌ای خوب و امیدوارکننده نسبت به این موضوع رسید اما شنیده‌ها حاکی از این است که چون زمان تغییر دولت است فعلاً منتفی می‌شود و امیدوارم اینچنین نباشد. وی با بیان اینکه اگر همکار من آرامش داشته باشد یک جامعه آرامش دارد، اظهار کرد: اگر تفاوت‌ها از یک جایی و البته هرچه زودتر تمام شوند آنگاه ایجاد انگیزه در پرسنل را به همراه خواهد داشت که این موضوع خود به تولید و پایداری برق کمک می‌کند.

این کارشناس توربین ادامه داد: تجهیزات باید برق را تولید کنند، لذا اگر نقدینگی درست تزریق شود، تجهیزات بروز می‌شوند و در پی آن تولید مگاوات بالاتر می‌رود و پایداری شبکه بیشتر می‌شود؛ این موضوعات بارها از طریق مدیرعامل نیروگاه و مقامات مربوطه به بالا دست اعلام شده است ولی هنوز آن اتفاقی که باید را شاهد نبوده‌ایم.

به گزارش خبرنگار تیکسر، ساعت ۹ صبح روز یکشنبه، کندانسور توربین نیروگاه رامین اهواز نشتی پیدا کرد و مطابق پروتکل، باید ابتدا فعالیت نیروگاه ۲ روز متوقف و سپس کار تعمیر آغاز می‌شد اما متخصصان، تصمیم گرفتند در حالت آماده به کار نیروگاه، عملیات تعمیرات را انجام دهند.

دمای محیط توربین نزدیک به ۷۰ درجه و رطوبت بالای ۹۰ درصد است به عبارت دیگر نیروها باید در یک دریای آب جوش عملیات می‌کردند، کار در ۱۸ ساعت عملیات پیچیده مهندسی بدون وقفه ادامه یافت و نیروگاه بدون ثانیه‌ای توقف به تأمین برق پرداخت و خطر خاموشی گسترده هم از کشور رخت بر بست.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "کارگر فداکار نیروگاه رامین از حسش می‌گوید/ به زندگیم ارزش دادم – خبرگزاری تیکسر | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "کارگر فداکار نیروگاه رامین از حسش می‌گوید/ به زندگیم ارزش دادم – خبرگزاری تیکسر | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.