اربعین پنجره توسعه را به سوی استان ایلام باز کرده است – خبرگزاری تیکسر | اخبار ایران و جهان

اربعین پنجره توسعه را به سوی استان ایلام باز کرده است - خبرگزاری تیکسر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار تیکسر، سعید هژبری معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام عصر دوشنبه در نشست مشترک حوزه عمرانی استانداری و شورای عالی قضایی استان در پایانه مرز مهران اربعین را یک نهضت دائمی دانست و گفت: این نهضت به قیام مهدی موعود (عج) متصل خواهد شد و با این نگاه باید پروژه‌های زیرساختی اربعین پیش بینی شود.

وی ضمن تقدیر و تشکر از رئیس کل دادگستری استان ایلام و شورای عالی قضایی برای بازدید از پروژه‌های زیرساختی اربعین عنوان کرد: اربعین یک رویداد فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و دینی است که پنجره توسعه را به روی استان ایلام باز کرده و باید قدر این نعمت و توفیق الهی را بدانیم.

معاون عمرانی استاندار ایلام خاطرنشان کرد: با توجه به گرمای هوا مسیرهای پیاده‌روی زائران باید کاهش یافته و طبق یک طرح علمی، تغییرات اساسی در حمل و نقل و استقرار موکب‌ها پیش بینی شده که همه باید از آن تبعیت کنند.

هژبری افزود: ساماندهی دستفروشان یکی از مسائل مهم است که در پیک برگشت زائران مشکل ساز می‌شود و در طرح جانمایی مواکب این موضوع دیده شده و باید مدیریت شود.

وی به برخی از ملاحظات برای برگزاری اربعین امسال اشاره کرد و گفت: عدم تخصیص و اعتبار به موقع، گرمای شدید هوا، گسترش سایبان‌ها، کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی در برگشت، عدم امکان مدیریت زائران در سامانه سماح، کاهش ظرفیت آتش نشانی در مهران و نداشتن ساختار سازمانی برای برگزاری اربعین در مدیریت استان از مهم‌ترین چالش‌های برگزاری اربعین است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "اربعین پنجره توسعه را به سوی استان ایلام باز کرده است – خبرگزاری تیکسر | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "اربعین پنجره توسعه را به سوی استان ایلام باز کرده است – خبرگزاری تیکسر | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.