زیست مسجدی؛ افقی جدید در تربیت مشارکتی

زیست مسجدی؛ افقی جدید در تربیت مشارکتی

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش درباره طرح زیست مسجدی توضیحاتی را ارایه کرد.

به گزارش تیکسر، میکاییل باقری مدیرکل قرآن، عترت و نماز با اشاره به طرح زیست مسجدی اظهار کرد: از سال های گذشته طرحی با عناوین مختلف مانند سه میم یا طرح پیوند مدرسه، مسجد و منزل در مدارس سراسر کشور در حال اجراست که در سال های اخیر حدود 3000 مدرسه در جوار مسجد این طرح را اجرا می کردند و در سال تحصیلی جاری 3600 مدرسه در جوار مدرسه، این طرح را اجرا می کنند.

وی ادامه داد: گزارشاتی از نهادهای مختلف داریم که طرح های مختلفی با عناوین متفاوت و با هدف تقریبا مشترک در حال اجراست؛ همه این موارد با هدف تحقق زیست مسجدی برای دانش آموزان دنبال می شود.

باقری ادامه داد: ارتباط بین مدرسه و مسجد با اهداف مختلف توسط دستگاه های مختلف انجام می شود. با راه اندازی کارگروه زیست مسجدی به دنبال این هستیم که با هم افزایی و استفاده از ظرفیت و بسترهای نهادهای مختلف این موضوع را از نظر کمی و کیفی ارتقاء دهیم.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز بیان کرد: 3600 مدرسه در جوار مسجد نمازهای ظهر خود را در مسجد محل برگزار می کنند، گاهی جشن تکلیف و محافل انس با قرآن و همچنین جلسات گفتمان دینی را در مساجد برگزار می کنند.

وی اظهار امیدواری کرد با تلاش و همراهی اعضای این کارگروه مشترک و اهتمام کنش گران مساجد و استفاده از ظرفیت آنان و نیز تسهیل گری آموزش و پرورش، دانش آموز بیشتری در این طرح تحت پوشش قرار گیرند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، وی افزود: با اجرای این طرح در صدد تحقق یکی از منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) که فرمودند: نکته دیگر تشویق دانش آموزان به حضور در مراکزی است که آن مراکز برکت آفرین و نورآفرین است، مثل مساجد، مثل هییت ها؛ خواهیم بود.

پایان خبر تیکسر

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "زیست مسجدی؛ افقی جدید در تربیت مشارکتی" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "زیست مسجدی؛ افقی جدید در تربیت مشارکتی"، کلیک کنید.