رهایی 75 محکوم به قصاص در استان تهران در سال 1402

رهایی 75 محکوم به قصاص در استان تهران در سال 1402

رییس شورای حل اختلاف استان تهران از رهایی 75 محکوم به قصاص از اجرای حکم در سال 1402 با اقدامات صلح یاران خبر داد.

به گزارش تیکسر، غلامرضا مهدوی در همایش تجلیل از قضات شورای حل اختلاف استان تهران گفت: در سطح استان 330 نفر همکار قضایی با شوراهای حل اختلاف استان تهران همکاری دارند که این افراد شامل دادیاران، بازپرسان محاکم بدوی و تجدید نظر و دادگاه انتظامی قضات هستند. 

معاون رییس کل دادگستری استان تهران در امور شوراهای حل اختلاف افزود: در سال 1402، با همکاری مجموعه همکاران، 970 هزار و 612 فقره پرونده به شورای حل اختلاف استان وارد شد که یک چهارم پرونده های وارده به شوراهای حل اختلاف کشور را شامل می شود.

مهدوی اضافه کرد: از تعداد پرونده های وارده 625 هزار و 245 فقره پرونده مربوط به شهر تهران و مابقی مربوط به شهرستان های تابعه استان بود. همچنین سازش در پرونده های شهر تهران در مجموع 69.46 درصد بود که بنا بر آمار معاونت توسعه حل اختلاف قوه قضاییه رتبه اول سازش در کشور را تهران کسب کرده است.

وی ادامه داد: در سال 1402، مجموع سازش در استان تهران 57.64 درصد بود در حالی که میزان سازش کشور 41.28 درصد است.

رییس شورای حل اختلاف استان تهران اضافه کرد: بر اساس دستورالعمل ریاست دادگستری استان تهران، شعب ویژه سازشی در دادسراها و مراجع قضایی را در دستور کار قرار دادیم که در همین راستا 200 شعبه ویژه سازش در این مرکز دایر شده است. 

وی با اشاره به  ورود 436 هزار و 741 فقره پرونده به شعب ویژه سازشی شورای حل اختلاف استان تهران در سال گذشته تصریح کرد: از این تعداد 238 هزار و 141 فقره پرونده منجر به سازش شده است.

مهدوی افزود: در شعب سازشی ویژه تصادفات 49 هزار و 674 فقره پرونده نیز در سال گذشته به این شعب وارد شد که 99 درصد این پرونده ها منجر به سازش شد.

وی از استقرار 30 شعبه ویژه در زندان های استان خبر داد و گفت: 2 هزار 785 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد در اثر فعالیت این شعب و با کمک خیران و ستاد دیه از زندان آزاد شدند. 75 نفر از محکومین به قصاص نفس با تلاش این شعب از قصاص رهایی یافتند.

معاون رییس کل دادگستری استان تهران در امور شوراهای حل اختلاف در رابطه با موضوع داوری نیز تاکید کرد: 2 هزار و 913 داوطلب داوری در استان داشتیم که از این تعداد هزار و 333 نفر در اختبار قبول شدند و برای صدور پروانه داوری به مرکز حل اختلاف قوه قضاییه معرفی شدند و در نهایت 147 نفر موفق به کسب پروانه داوری حرفه ای شدند. برای 110 نفر از این افراد به زودی مراسم تحلیف برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: هزار و 155 نفر داوطلب نیز در حوزه میانجیگری داوطلب داشتیم که 675 نفر در اختبار پذیرفته شدند و برای 104 نفر نیز پروانه میانجیگیری صادر شد.

مهدوی اضافه کرد: شوراهای حل اختلاف استان تهران در موضوعات سازش، اتقان آرا و روابط عمومی رتبه اول را در سطح کشور کسب کرده است. همچنین بر اساس نظرسنجی سازمان صدا و سیما مجموعه شورای حل اختلاف استان تهران از بین شوراهای حل اختلاف کشور رتبه اول را در زمینه رضایتمندی مردم کسب کرده است.

در پایان این مراسم با اهدای لوح سپاس از زحمات 213 نفر از قضات شوراهای حل اختلاف استان تهران  قدردانی شد.

پایان خبر تیکسر

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "رهایی 75 محکوم به قصاص در استان تهران در سال 1402" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "رهایی 75 محکوم به قصاص در استان تهران در سال 1402"، کلیک کنید.