نرخ بیکاری کردستان در زمستان 6 درصد کاهش یافت – خبرگزاری تیکسر | اخبار ایران و جهان

نرخ بیکاری کردستان در زمستان 6 درصد کاهش یافت - خبرگزاری تیکسر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار تیکسر، اکبر محمدی بعدازظهر شنبه در جلسه شورای اداری کردستان اظهار کرد: یکی از شعارهای اصلی دولت مسکن بود که در استان مصوبات کارگروه مسکن به شورای برنامه ریزی رسید و بررسی شد.

وی به وضعیت اقتصادی استان پرداخت و گفت: سهم ناخالص استان در کشور طی سال جاری براساس برآوردهای غیررسمی به یک رسیده است.

وی ارتقای بهره وری آب و خاک کشاورزی و صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی و اعمال مدیریت تقاضا و اجرای طرح الگوی کشت و حفاظت و بهره برداری بهینه از منابع پایه و منابع طبیعی و بسترهای تولید در چهارچوب توسعه پایدار و ارتقای امنیت غذایی، سلامت و غنی سازی محصولات کشاورزی را از اقدامات انجام شده در استان در حوزه اقتصاد کشاورزی دانست و فعالیت های استان در این حوزه را مطلوب خواند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان با اشاره به تولید سالانه گندم در کردستان اعلام کرد: در سال جاری تولید این محصول به یک میلیون و 321 هزار تن تولید رسید.

محمدی اضافه کرد: 65 هزار و 653 میلیارد تومان ارزش سالانه محصولات کشاورزی استان در حوزه های مختلف بوده است.

وی با اشاره به فعالیت های حوزه صنعت، معدن و تجارت؛ تکمیل طرح های نیمه تمام و پیشران استان را از فعالیت های پیگیری شده در استان دانست و بیان کرد: کردستان در حوزه مخازن معدنی به بیش از یک میلیارد تن رسیده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان عنوان کرد: نرخ رشد اقتصادی بخش کشاورزی در کردستان روی 9.7 هدف گذاری شده بود که به 10 درصد افزایش دست یافتیم.

محمدی گفت: نرخ بیکاری در زمستان امسال نسبت به سال قبل 6 درصد کاهش داشته است و امسال 14.6 بوده اما سال قبل به 20.5 بوده است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نرخ بیکاری کردستان در زمستان 6 درصد کاهش یافت – خبرگزاری تیکسر | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نرخ بیکاری کردستان در زمستان 6 درصد کاهش یافت – خبرگزاری تیکسر | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.