غول پیکر ترین آتش فشان مریخ کشف شد

غول‌پیکر‌ترین آتش‌فشان مریخ کشف شد

تحقیقات جدید از وجود یک آتشفشان غول پیکر و ورقه یخ های دفن شده یخچال های طبیعی در سیاره سرخ پرده برداری کرده است.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری تیکسر به نقل از اسپیس، بررسی داده های ماموریت فضاپیما های مختلف به سیاره سرخ از وجود غول پیکر ترین آتشفشان این سیاره پرده برداشت.

این آتشفشان غول پیکر در یکی از نمادین ترین مناطق مریخ در معرض دید عموم پنهان شده بود.

 آتشفشان مذکور در نزدیکی خط استوای سیاره قرار دارد و به دلیل ماهیت فرسوده و غیر قابل مشاهده داده های ماموریت مارینر9 این ویژگی در طول این سال ها هویدا نشده بود.

مارینر 9 در 30 مه سال 1971 توسط موشک اصلس-سنتو پرتاب شد و موشک دقایقی پس از پرتاب، از مارینر جدا شد تا فضاپیما توسط صفحات خورشیدی خود به راهش ادامه دهد. کاوشگر 167 روز پرواز کرد تا به فراز مریخ برسد.

بر اساس بیانیه موسسه جستجوی هوش فرازمینی، این یافته در طول پنجاه و پنجمین کنفرانس علوم قمری و سیاره ای که اکنون در وودلندز، تگزاس در حال برگزاری است، گزارش شده است. این مطالعه با استفاده از داده های مارینر9، مدارگرد یک و دو وایکینگ ناسا، نقشه برداری جهانی مریخ، اودیسه مریخ و مدارگرد شناسایی مریخ و همچنین ماموریت مریخ اکسپرس آژانس فضایی اروپا انجام شد.

منطقه ای که آتشفشان به تازگی مستند شده در آن قرار دارد، خانه سه آتشفشان غول پیکر شناخته شده دیگر است که در ماوریت های قبلی فضاپیما ها کشف شده اند. این مورد اگرچه فرسایش بیشتر و ارتفاع کمتری نسبت به سایر همتایان آتشفشانی دارد، اما این آتشفشان تازه کشف شده از نظر قطر با سایر آتشفشان ها رقابت می کند و قطر آن بالغ بر 280 مایل (450 کیلومتر) و ارتفاع آن تقریباً 29 هزار و 600 فوت (9 هزار و22 متر) است.

بیانیه این موسسه خاطرنشان می کند: کشف این آتش فشان به یک مکان جدید و هیجان انگیز برای جستجوی حیات و یک مقصد بالقوه برای اکتشافات رباتیک و انسانی در آینده اشاره می کند.

این تحقیقات جدید نشان می دهد که آتشفشان تازه کشف شده هنوز هم فعال است و ممکن است در آینده نیز فعالیت هایی داشته باشد. این کشف مهم نشان می دهد که مریخ هنوز هم فعالیت های زمین سانی دارد و تا به حال همه جزییات این سیاره به درستی درک نشده است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "غول پیکر ترین آتش فشان مریخ کشف شد" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "غول پیکر ترین آتش فشان مریخ کشف شد"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه