نقش فیبر نوری در توسعه اقتصاد دیجیتال و عدالت ارتباطی

نقش فیبر نوری در توسعه اقتصاد دیجیتال و عدالت ارتباطی

نماینده ویژه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کار ها در استان اردیبل تاکید کرد: اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کار ها در توسعه اقتصاد دیجیتال و تحقق عدالت ارتباطی موثر است.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری تیکسر، علی بحرینی رییس مرکز بازرسی، نظارت مدیریتی و پاسخگویی به شکایات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و نماینده ویژه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کار های استان اردیبل، در جلسه امضای تفاهمنامه اجرای این پروژه در شهر اردبیل گفت: پروژه فیبر نوری منازل، کسب و کار ها ذیل یکی از تکالیف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در بحث شبکه ملی اطلاعات اجرا می شود و وزارت ارتباطات در این پروژه مکلف به ایجاد 20 میلیون پوشش فیبزنوری در سراسر کشور است.

رییس مرکز بازرسی، نظارت مدیریتی و پاسخگویی به شکایات وزارت ارتباطات با بیان اینکه ما برای شبکه ملی اطلاعات پایدار و پرسرعت برای کاربران و کسب و کار ها و بخش دولتی، نیاز داریم زیرساخت های پرسرعت داشته باشیم لذا در قانون 1401، 1402 و 1403 مقرر شد تمام دستگاه ها با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات همکاری کنند تا پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کار ها قبل از پایان دولت سیزدهم به پایان برسد.

بحرینی با اشاره به ایجاد صندوق فیبر نوری برای حمایت از اپراتورها، تصریح کرد: وزیر ارتباطات در مجلس پیگیر ایجاد صندوق فیبر نوری است تا ابتدا بخشی از هزینه های فیبر نوری را به اپراتور هایی که در این زمینه کار می کنند اختصاص دهند و همچنین در تبصره 18 که مختص اپراتور های بخش خصوصی است که به آنها وام تعلق می گیرد، از این طریق حمایت مالی صورت گیرد.

وی افزود: علاوه بر آن اگر اقتصاد دیجیتال بخواهد در کشور پیاده سازی شود و به یک نرخ رشد و توسعه خوبی برسد نیاز به زیرساخت های فیبر نوری است. 

نماینده ویژه وزیر ارتباطات در پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کار های استان اردبیل با بیان اینکه زیرساخت های ارتباطی و مراکز داده ها یکی از الزامات شبکه ملی اطلاعات به شمار می رود که نیاز به پهنای باند پرسرعت فیبر نوری دارد، تصریح کرد: اجرای پروژه فیبر نوری در توسعه اقتصاد دیجیتال و تحقق عدالت ارتباطی موثر است و برای اجرای کامل این پروژه نیازمند همکاری استانداری ها، شهرداری ها، شورا های شهر، دهیاری ها و فرمانداری ها هستیم.

رییس مرکز بازرسی وزارت ارتباطات با بیان اینکه تا کنون حدود 7 میلیون خانوار تحت پوشش قرار گرفته اند، در مورد این پروژه در شهر اردبیل اظهار کرد: در این پروژه اپراتور مبین نت براساس توانمندی ها برای استان اردبیل انتخاب و مقرر شد تا اواسط سال آینده کل استان اردبیل از مزیت فیبر نوری بهره مند شوند و چنانچه شهرستان های استان اردبیل سریعتر پای کار باشند و همکاری های لازم را انجام دهند استان اردبیل می تواند جزء پنج استانی باشد که به طور کامل تحت پوشش فیبر نوری قرار گرفته اند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقش فیبر نوری در توسعه اقتصاد دیجیتال و عدالت ارتباطی" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقش فیبر نوری در توسعه اقتصاد دیجیتال و عدالت ارتباطی"، کلیک کنید.