کاهش فشار کاری معلمان با ابزارهای هوش مصنوعی

کاهش فشار کاری معلمان با ابزارهای هوش مصنوعی

مقامات دولتی بریتانیا از شرکت های فناوری خواسته اند ابزار های هوش مصنوعی بهتری برای کاهش بار کاری معلمان طراحی کنند.

به گزارش خبرگزاری تیکسر وزارت آموزش و پرورش بریتانیا اعلام کرد که مدل های هوش مصنوعی دسترسی ویژه به بانک منابع وزارت آموزش و پرورش بریتانیا (DfE) خواهند داشت.

استفان مورگان وزیر آموزش و پرورش بریتانیا این اقدام را گامی بزرگ به سوی هوش مصنوعی در کلاس درس خواند و اعلام کرد دولت بریتانیا ۳ میلیون پوند برای ایجاد “بانک محتوای” حاوی ارزیابی های رسمی راهنمایی های درسی و مواد آموزشی هزینه خواهد کرد.

اگرچه بسیاری از معلمان اذعان دارند که از هوش مصنوعی برای کمک به خود استفاده می کنند ابزار های فعلی هوش مصنوعی بر اساس موادی که به طور خاص برای استفاده در کلاس های درس انگلستان طراحی یا تأیید شده اند آموزش ندیده اند.

به گفته وزارت علوم نوآوری و فناوری (DSIT) بانک محتوای جدید به توسعه دهندگان امکان می دهد مدل های هوش مصنوعی خود را برای تولید «محتوای دقیق و با کیفیت بالا» مانند کتاب های کار و طرح درس آموزش دهند.

علاوه بر این ۱ میلیون پوند در قالب یک رقابت به توسعه دهندگان برای ارائه بهترین ایده ها در استفاده از پایگاه داده وزارت آموزش جهت کاهش بار کاری معلمان اهدا خواهد شد. هر برنده یک ابزار هوش مصنوعی برای کمک به معلمان در ارائه بازخورد و تصحیح تکالیف تا پایان مارس ۲۰۲۵ طراحی خواهد کرد.

مورگان در یک کنفرانس بین المللی آموزش در کره جنوبی گفت این ابتکار اولین مخزن مورد تأیید دولت برای مواد آموزشی با کیفیت بالا است که برای توسعه هوش مصنوعی بهینه شده است.

مورگان اظهار داشت: هوش مصنوعی زمانی که ایمن و قابل اعتماد ساخته شود فرصتی هیجان انگیز برای کمک به مدیران مدارس و معلمان ما در زندگی کلاسی ارائه می دهد.

وی افزود: این سرمایه گذاری به ما امکان می دهد تا به طور ایمن از قدرت فناوری برای خدمت به معلمان سخت کوش خود بهره مند شویم فشار های کاری را که می دانیم این حرفه با آن مواجه است کاهش دهیم و زمان را آزاد کنیم تا آنها بتوانند بر آموزش حضوری تمرکز کنند.

یک گزارش تحقیقاتی که توسط وزارت آموزش منتشر شد نشان داد که استفاده از محتوای هدفمند برای آموزش یک مدل هوش مصنوعی می تواند دقت آن را از ۶۷ درصد به ۹۲ درصد افزایش دهد.

پپه دی یاسیو دبیر کل انجمن مدیران مدارس و کالج ها گفت هوش مصنوعی در صورت رفع نگرانی ها در مورد قابلیت اطمینان آن پتانسیل کاهش بار «سنگین» معلمان را دارد.

دی یاسیو تصریح کرد: «با این حال مهم است که توجه داشته باشیم هوش مصنوعی یک ابزار است و نمی تواند جایگزین تخصص انسانی و تعامل با دانش آموزان شود که فقط توسط کارکنان آموزشی متخصص و حرفه ای ما قابل ارائه است.»

وی افزود: مشکل فوری این است که ما به دلیل فرسایش حقوق و شرایط توسط دولت قبلی در طول یک دهه و نیم گذشته برای استخدام و حفظ معلمان کافی با مشکل مواجه هستیم. این مسئله ای است که نیاز به توجه فوری دارد. 

کریس گودال معلم و رئیس یک مرکز آموزش دیجیتال گفت از نوامبر ۲۰۲۲ از هوش مصنوعی برای ایجاد مواد کلاسی استفاده می شود و اکنون معلمان می توانند به کمک آن دروس را بهبود بخشند و از حجم کار های اداری بکاهند.

گودال اظهار داشت: من از هوش مصنوعی برای تولید سریع فعالیت های ساختاریافته تطبیق مواد برای دانش آموزان با نیاز های ویژه آموزشی و ایجاد دروس جذاب تر و قابل دسترس برای همه استفاده کرده ام. زمان صرفه جویی شده به کارکنان مدرسه امکان می دهد تا بر آنچه مهم تر است یعنی تعامل با دانش آموزان و ارائه بازخورد و پشتیبانی فردی تمرکز کنند.

یک مطالعه در مورد نگرش ها نسبت به هوش مصنوعی در آموزش که توسط واحد پذیرش فناوری مسئولانه وزارت آموزش و DSIT منتشر شد نشان داد که اکثر والدین از استفاده معلمان از هوش مصنوعی برای پشتیبانی از کارشان حمایت می کنند اما در مورد تعامل مستقیم دانش آموزان با آن تردید بیشتری دارند. این مطالعه خاطرنشان کرد که شرکت کنندگان نگران از دست دادن مهارت های کلیدی اجتماعی و فنی و کاهش زمان تماس انسانی هستند که منجر به پیامد های ناخواسته منفی می شود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "کاهش فشار کاری معلمان با ابزارهای هوش مصنوعی" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "کاهش فشار کاری معلمان با ابزارهای هوش مصنوعی"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه