هنرمند پیشکسوت موسیقی درگذشت – تیکسر

هنرمند پیشکسوت موسیقی درگذشت - تیکسر

به گزارش خبرگزاری تیکسر، از روابط عمومی موسسه هنرمندان پیشکسوت، استاد منوچهر پناهی نژاد هنرمند پیشکسوت موسیقی و یکی از اعضای صاحب نام موسسه هنرمندان پیشکسوت پس از ماه ها مبارزه با بیماری سرطان بامداد امروز- شنبه- 25 فروردین ماه در 82 سالگی درگذشت.

پناهی نژاد تیرماه 1321 در تهران به دنیا آمد. وی دارای مدرک درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و از سال 1391 به عضویت موسسه هنرمندان پیشکسوت درآمد.

موسیقی در خانواده او موروثی بود و سه نسل پیش از او نیز نوازندی می کردند. اکنون فرزند او محمدرضا پناهی نژاد نیز نوازنده درام و سازهای کوبه ای در ارکستر سمفونیک است.

زنده یاد پناهی نژاد موسیقی را نزد پدرش آموخت و نخستین ساز او ویلن بود. سپس به سراغ درام و سازهای کوبه ای رفت. در 9 سالگی نوازنده حرفه ای بود و برای نمایش های گوناگون موسیقی اجرا می کرد.

این استاد فقید موسیقی سال 1346 به وزارت فرهنگ وارد شد و با هنرمندانی همچون عباس خوشدل ، عماد رام و … همکاری داشت. از فعالیت های پناهی نژاد می توان به اجرا با ارکستر سمفونیک به رهبری نادر مشایخی در وین، برلین، لبنان و یونیسف اشاره کرد.

5757

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "هنرمند پیشکسوت موسیقی درگذشت – تیکسر" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "هنرمند پیشکسوت موسیقی درگذشت – تیکسر"، کلیک کنید.