نگاه جامع به نهاد علم از ویژگی های بارز رییس جمهور شهید بود

نگاه جامع به نهاد علم از ویژگی های بارز رییس جمهور شهید بود

تیکسر/همدان معاون وزیر علوم گفت: نگاه جامع به نهاد علم از ویژگی های بارز آیت الله رییسی بود.

 عبدالحسین کلانتری سه شنبه 8 خرداد در مراسم بزرگداشت شهادت آیت الله رییسی و همراهانش، با تسلیت شهادت شهدای خدمت، اظهار کرد: در این روزها برنامه های بسیار خوبی به ویژه در دانشگاه های کشور شکل گرفت و پیشتازی در کمیت و کیفیت برنامه ها با دانشگاهیان بود.

وی با بیان اینکه مردم نشان دادند قدر خادمان صدیق خود را می دانند، تصریح کرد: تشییع باشکوهی که صورت گرفت دلالت بر این داشت که مردم نشان دادند قدر خادمان صدیق خود را می دانند  و درس بزرگی است برای مسیولان که به مردم خدمت کنند.

وی خاطرنشان کرد: مردمی بودن، ولی نعمت دانستن مردم به ویژه کوخ نشینان، صفا و خلوص، عبور از تنگ نظری های حزبی و جناحی، بلند نظری، نگاه وصلی و نه نگاه فصلی، مروت و جوانمردی سیاسی و مراعات اخلاق و تقوای سیاسی که گوهر گمشده این روزهای کشور ماست، از ویژگی های آیت الله رییسی است.

وی با بیان اینکه از ویژگی های بارز آیت الله رییسی نگاه جامع ایشان به نهاد علم بود، افزود: پیوند حوزه علم و فرهنگ را نمی توان نادیده گرفت چراکه هرگاه این وجه را ندیدیم ضربه خوردیم.
کلانتری با بیان اینکه هزینه کردن در حوزه فرهنگ را ایشان سرمایه گذاری برای ارتقاء نیروی انسانی می دانست، اظهار کرد: وقتی دولت سیزدهم روی کار آمد با وجود تمام مشکلات آیت الله رییسی دستور بازگشایی دانشگاه ها را دادند تا مشکلات گریبانگیر دوره کرونا رخت بر بندد.

معاون وزیر علوم یادآور شد: رییس جمهور شهید به وزیر علوم فرمودند دانشگاه ها به جد وارد مرحله حضوری شدن شوند چراکه ایشان به تاثیر دانشگاه در اجتماع ایمان داشتند و  بر مسیولیت اجتماعی دانشگاه و حل مسایل مردم تاکید داشتند.

این مقام مسیول با اشاره به اینکه آیت الله رییسی معتقد بود دانشگاهی که نتواند باری از جامعه بر دارد به مسیولیت خود درست عمل نکرده است، گفت: ایشان دانشگاه را اتاق فکر نظام و دولت می دانست و ماهانه یکبار دیدار با اساتید و دانشگاهیان و دانشجویان داشت.

کلانتری با بیان اینکه ارتباط بسیار نزدیکی با دانشگاه داشتند، ادامه داد: به رابطه مشفقانه، صمیمانه و تعامل از روی صبر و رافت با دانشجویان تاکید داشتند.

وی با تاکید بر اینکه رییس جمهور شهید جلساتی مرتبا با دانشجویان با صبر و حوصله داشتند، اظهار کرد: 16 آذر سال 1403  شاهد رکورد زنی بودیم به طوری که حدود 200 نفر از مسیولان، وزرا، استانداران با تاکید رییس جمهور در جمع دانشجویان حاضر شدند.

معاون وزیر علوم تصریح کرد: این نگاه ویژه به حوزه فرهنگی و اجتماعی ثمرات متعددی در حوزه آموزش عالی داشته است به طوریکه تحول ساختاری در دانشگاه تجربه کردیم؛ در حوزه فرهنگی دانشگاه بودجه مصوب و مجزا فرهنگی نداشتیم که با تاکید ریاست جمهوری در سال 1402 ردیف بودجه مستقل پنج درصدی در لایحه بودجه دیده شد.

وی افزود: امسال یک و نیم همت برای اولین بار به طور مستقل به حوزه فرهنگی دانشگاه اختصاص یافت که دلالت بر توجه رییس جمهور شهید بر این حوزه داشت.

کلانتری با بیان اینکه افزون بر 20 هزار مجموعه دانشجویی داریم که در این دولت احیا، تقویت و تکثیر شده است، خاطرنشان کرد: تدوین شاخص های فرهنگی و اجتماعی و رتبه بندی دانشگاه ها در این بخش اتفاق افتاد، برای اولین بار استاد سرآمد فرهنگی دیده شد و تقویت کرسی های آزاد اندیشی مورد توجه قرار گرفت.

پایان خبر تیکسر

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نگاه جامع به نهاد علم از ویژگی های بارز رییس جمهور شهید بود" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نگاه جامع به نهاد علم از ویژگی های بارز رییس جمهور شهید بود"، کلیک کنید.