مدارس کانکسی جمع آوری می شود/ تصویب نسخه ترمیمی سند تحول بنیادین – خبرگزاری تیکسر | اخبار ایران و جهان

میانگین معدل دانش‌آموزان کشور مطلوب نیست - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری تیکسر علیرضا کاظمی در جلسه شورای عالی آموزش و پرورش که با حضور مدیران و معاونین دستگاه ها و وزارتخانه های عضو شورای عالی آموزش و پرورش در محل این وزارتخانه برگزار شد با تأکید بر ارتقای جایگاه شورای عالی آموزش و پرورش گفت: از سیاست ها و اولویت های آموزش و پرورش در دوره کنونی ارتقای جایگاه این شوراست که رئیس جمهور محترم نیز بر این امر تاکید دارند و حضور دکتر پزشکیان در جلسه شورای عالی نشان از اهمیت این شورا بود.

وی ادامه داد: پس از جلسه شورای عالی با حضور دکتر پزشکیان؛ اقدامات خوبی صورت گرفت و متعاقب آن جلسه تصمیم بر این شد که مدارس کانکسی سنگی کلاس های با تراکم بیش از ۳۵ نفر مدارس با سرانه زیر ۳ متر و… جمع آوری و در موارد خاص بهبود یا اصلاح شوند. در همین راستا طرحی ساختارمند با عنوان نهضت محرومیت زدایی از فضاهای آموزشی آماده و تدوین شد و اکنون در دولت در حال بررسی است و بناست با تشکیل ستاد ملی و کشوری و با ایجاد نقشه اجرایی و زمانبندی شده دستاوردهای مهمی در بهبود کاستی های فضای آموزشی به دست آید.

کاظمی با تأکید بر اینکه ظرفیت های زیادی از طرف دولت ایجاد شده است بیان کرد: با توجه به نگاه ویژه دولت به آموزش و پرورش باید گام های اساسی برداریم؛ امیدواریم در این مسیر مجلس شورای اسلامی نیز با همراهی همیشگی خود سهم آموزش و پرورش را از بودجه عمومی افزایش دهد.

به گفته وی باید از ظرفیت های قوه مقننه نیز در بهبود و ارتقای جایگاه آموزش و پرورش بهره گرفت. زیرا این قوه در ایجاد زیر ساخت های پایدار در قوانین برنامه و سالانه نقش مهمی دارد.

وی با اشاره به این که در خصوص رویکردهای آموزش و پرورش مسیری غیر از مسیر شورای عالی آموزش و پرورش دنبال نخواهیم کرد گفت: با وجود شورای عالی آموزش و پرورش؛ طرح ها بررسی و ارزیابی خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش همچنین از مصوبه این شورا خبر داد و گفت: امروز نسخه ترمیمی سند تحول بنیادین با اصلاحات شورای راهبری سند تحول مصوب شد.

کاظمی پیشنهاد داد تا با رایزنی شورای عالی آموزش و پرورش با شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه کار در این زمینه به شورای عالی آموزش و پرورش تفویض شود و یا در اولویت اول بررسی در شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار بگیرد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "مدارس کانکسی جمع آوری می شود/ تصویب نسخه ترمیمی سند تحول بنیادین – خبرگزاری تیکسر | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "مدارس کانکسی جمع آوری می شود/ تصویب نسخه ترمیمی سند تحول بنیادین – خبرگزاری تیکسر | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه