لکسوس رقیب لندکروز را روانه بازار کرد

لکسوس رقیب لندکروز را روانه بازار کرد

آفتاب نیوز :

لکسوس GX برای سالیان سال خودرو قابل اعتمادی بوده و به خاطر قابلیت آفرود و بادوام بودن شهرت خاصی پیدا کرده است. اما این روز ها GX در مقایسه با رقبا دمُده و قدیمی به نظر می رسد. نسل اول لکسوس GX در سال 2002 به بازار آمد و برای آخرین بار سال 2010 به روز شد. نسل دوم خودرو خوبی بود، اما در رقابت با شاسی بلند های مدرن قافیه را واگذار کرد. پیشرانه قدیمی و پرمصرف، ردیف سوم تنگ و کوچک و طراحی ظاهری معمولی، دیگر نمی توانست خریداران را به سمت خود بکشاند.

خودروی GX تولید شده در سال 2024 بین بزرگترین خودرو های لکسوس در خط تولید، LX و TX و کراس اوور کوچکتر RX جای می گیرد. اولین موتور، V6 بنزینی 3.4 لیتری با تویین توربو کارآمد است که با یک گیربکس اتوماتیک 10 سرعته جفت شده. در حالی که پیشرانه V8 قدیمی 301 اسب بخار قدرت و 446 نیوتن متر گشتاور تولید می کرد، موتور لکسوس GX جدید خروجی چشمگیرتری دارد، 349 اسب بخار و 649 نیوتن. متر. اگرچه هنوز شتاب خودرو جدید اعلام نشده، اما کمپانی به خریداران اطمینان می دهد که این موتور برای شتاب گیری مناسب و کافی است.

طراحی به روز، بزرگ تر از مدل فعلی، موتور جدید با مصرف بهینه تر و پیشرانه هیبریدی مدل جدید لکسوس را بیش از پیش برای خریداران جذاب می کند. خودرو جدید با پشتوانه و تجربه 2 دهه آفرود، بهترین مدل GX است که تاکنون ساخته شده. لکسوس آنقدر به محصول جدیدش مطمین است که به آن لقب Sophisticated Utility Vehicle (خودرو کاربردی پیشرفته – SUV) داده است. وقتی نوبت به آفرود می رسد، این خودرو بزرگ توانایی بیشتری از نسل پیش از خود نشان خواهد داد. مدل جدید دارای سیستم چهار چرخ محرک دایمی و دیفرانسیل مرکزی لغزش محدود با قابلیت قفل شدن است.

نه تنها پیشرانه ارتقا یافته، بلکه سیستم تعلیق هم بهبود پیدا کرده است. برای سال 2024، لکسوس سیستم تعلیق را با یک نسخه کنترل شده الکترونیکی که نام تجاری E-KDSS نامیده می شود، عرضه کرد که در تریم های Overtrail و Overtrail-Plus موجود است. همه مدل ها با سیستم تعلیق دوجناغی جدید در قسمت جلو و چند پیوندی در قسمت عقب عرضه می شوند که بهترین عملکرد را در جاده دارد و توانایی فوق العاده ای در بیراهه نوردی از خود نشان می دهد. خریداران می توانند سیستم تعلیق متغیر هوشمند را نیز سفارش دهند که به طور مداوم بر اساس شرایط جاده تنظیم می شود و همراه با فرمان برقی، کنترل لکسوس GX کار آسانی خواهد بود.

وقتی نوبت به آفرود می رسد، این خودرو بزرگ توانایی بیشتری از نسل پیش از خود نشان خواهد داد. مدل جدید دارای سیستم چهار چرخ محرک دایمی و دیفرانسیل مرکزی لغزش محدود با قابلیت قفل شدن است.

تیپ Overtrail دارای قفل الکترونیکی عقب است و می تواند به گزینش چند زمینی، کنترل خزش، کمک سراشیبی و رادار سه بعدی چندزمینی مجهز شود. برای ارتقای عملکرد چرخ ها، می توانید سیستم تعلیق دینامیکی الکترونیکی جنبشی را برای این مدل انتخاب کنید. همچنین با تغییراتی که روی گیربکس کمکی انجام شده، راننده خیلی سریع تر می تواند حالت های 4hi و 4lo را انتخاب کند.

طراحی ظاهری لکسوس GX مدل 2024 کمی عجیب است، چرا که بیشتر از آن که نماینده لکسوس باشد، شبیه محصولات تویوتا به نظر می رسد. با این حال، این شاسی بلند طوری طراحی شده که خشن و قدرتمند به چشم بیاید. شکل جعبه ای و زوایای مدرن تر از نسخه قبلی باعث شده تا حالتی تند و تیز داشته باشد.

خودروساز ژاپنی برای GX، نسخه جدید و مدرنی از جلوپنجره اسپیندل طراحی کرده که در محصولات پیش از 2024 به جلوپنجره دوکی معروف بود. لکسوس GX مدل 2024 پایدار و مستحکم دیده می شود و با عرض بیشتر و گلگیر های بزرگ تر شخصیتی متفاوت از گذشته را به نمایش می گذارد.

محصول جدید لکسوس بزرگ تر از مدل فعلی GX است و فاصله محوری بیشتری دارد و عرض خودرو هم بسته به تریم 95 تا 115 میلی متر بیشتر از قبل است. تیپ رده پایین Premium روی چرخ های 20 اینچی سوار شده و مدل های لوکس از تریم های 22 اینچی استفاده می کنند و تریم Overtrail نیز رینگ 18 اینچی و لاستیک 33 اینچی دارد تا عملکرد بهتری در آفرود نشان دهد. برای بهبود دید راننده، ستون A کمی به عقب کشیده شده است.

در نمای جلو، لکسوس GX مدرن تر از قبل به نظر می رسد و چراغ های جلو سه لامپی LED اسپرت و چراغ های مه شکن LED و چراغ های چرخشی می تواند در فهرست خرید قرار بگیرد. جلوپنجره مشبک و برآمدگی جلو برای تشخیص راحت تر موانع بهینه شده است.

قسمت پشتی شامل یک نوار نوری L شکل و لوگوی به روزشده لکسوس است. برای اولین بار در تاریخ لکسوس GX، درب صندوق برقی جزو امکانات استاندارد قرار گرفته و یک پنجره بازشونده نیز دارد. البته اگر خریدار کمی بیشتر هزینه کند می تواند صندوق را بدون استفاده از دست نیز باز کند.

کابین راننده ارگونومیک تر و متمرکزتر و به دقت طراحی شده است. پشت آمپر برای افزایش دید راننده به جاده در ارتفاع پایین تری قرار گرفته و کیلومترشمار 12.3 اینچی دیجیتال به راحتی برای راننده قابل مشاهده است. یک نمایشگر لمسی چندرسانه ای با ابعاد 14 اینچ روی داشبرد کار گذاشته شده و از رابط کاربری لکسوس بهره می برد.

هنوز هم دکمه ها و کنترل های پرمصرف سیستم صوتی، تهویه مطبوع و آفرود نزدیک هم و کنار اهرم تعویض دنده قرار دارد. سیستم Lexus Safety System 3.0 در همه مدل ها به کار رفته و شامل رادار تشخیص عابر پیاده، کروز کنترل هوشمند، رادار رانندگی بین خطوط و هشدار خروج از خط، رادار تابلوخوان و دستیار راننده می شود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "لکسوس رقیب لندکروز را روانه بازار کرد" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "لکسوس رقیب لندکروز را روانه بازار کرد"، کلیک کنید.