لوازم جانبی موبایل که باید داشته باشید : از قاب گوشی تا پاوربانک

لوازم جانبی ضروری برای موبایل

اگه شما هم مثل من گوشی موبایلتون رو خیلی دوست دارید و براتون مهمه که همیشه سالم و بدون خط و خش بمونه باید بدونید که لوازم جانبی موبایل چقدر می تونن کاربردی و نجات بخش باشن. از محافظ صفحه گرفته تا قاب گوشی این ابزارها هم زیبایی میدن و هم خیالتون رو از بابت آسیب های احتمالی راحت می‌کنن. بیایید با هم نگاهی به این لوازم جانبی مهم و ضروری بندازیم و بررسی کنیم کدوم‌ها رو حتماً باید برای گوشی‌تون تهیه کنید.

لوازم جانبی موبایل که باید داشته باشید : از قاب گوشی تا پاوربانک

لوازم جانبی ضروری برای موبایل

قاب گوشی؛ فراتر از محافظت

قاب گوشی فقط یه وسیله برای محافظت از موبایل در برابر ضربه‌ها و خط و خش نیست بلکه می تونه سبک و شخصیت شما رو هم نشون بده. با توجه به اینکه گوشی‌های جدید روزبه روز باریک تر و حساس تر می شن داشتن یه قاب با کیفیت دیگه یه انتخاب نیست بلکه یه ضرورته.

فروشگاه فنسی قاب یکی از بهترین جاهاست که می تونید انواع قاب های با کیفیت و شیک رو ازش تهیه کنید. این فروشگاه مدل‌های متنوعی از قاب های ضدضربه شفاف فانتزی و اسپرت داره که هر کدوم به نوعی به نیازهای شما جواب میدن.

چرا قاب گوشی مهمه؟

اول از همه قاب گوشی می تونه جلوی خسارت‌های جدی به دستگاه شما رو بگیره. گوشی‌هاتون در طول روز بارها و بارها در معرض ضربه خط و خش و حتی افتادن‌های ناگهانی قرار می‌گیرن. یه قاب خوب ضربه رو جذب می‌کنه و از شکستگی یا ترک خوردن بدنه گوشی جلوگیری می‌کنه. به همین دلیل خرید قاب گوشی خیلی مهمه!!

انواع قاب گوشی

نوع قاب

ویژگی ها

مناسب برای

قاب سیلیکونی

نرم انعطاف پذیر ضد ضربه

افرادی که دنبال محافظت روزمره هستن

قاب سخت (Hard Case)

محکم و مقاوم محافظت بالا

کسانی که گوشی شون مدام از دستشون می افته

قاب ضدآب

محافظ در برابر آب و گرد و غبار

مناسب برای ماجراجویان و علاقه مندان به طبیعت

قاب شفاف

طراحی نازک و زیبا نشان دهنده طرح اصلی گوشی

کسانی که نمی خوان ظاهر گوشی شون پنهون بشه

هرکدوم از این قاب ها یه کاربرد خاص دارن ولی باید حواستون باشه که کیفیت رو فدای قیمت نکنید. قاب های ارزان معمولاً محافظت کافی رو ندارن و به مرور زمان کثیف و آسیب پذیر می شن.

انتخاب قاب مناسب

وقتی می خواید یه قاب بخرید باید به دو نکته اصلی دقت کنید : جنس قاب و طراحی. جنس قاب تأثیر مستقیمی روی میزان حفاظت از گوشی داره. مثلاً قاب های سیلیکونی نرم هستن و ضربه ها رو جذب می کنن ولی قاب های سخت محافظت بیشتری در برابر شکستگی دارن.

اما از طرف دیگه طراحی قاب هم خیلی مهمه. باید قابی انتخاب کنید که هم ظاهر زیبایی داشته باشه و هم دسترسی به دکمه ها پورت ها و دوربین رو مختل نکنه. در این زمینه قاب های فروشگاه فنسی قاب با طراحی های جذاب و کاربردی واقعاً یه انتخاب عالی هستن.

محافظ صفحه نمایش؛ نجات بخش صفحه های حساس

بعد از قاب گوشی محافظ صفحه نمایش از جمله لوازم جانبی ضروریه که حتماً باید روش حساب کنید. صفحه نمایش گوشی ها مخصوصاً گوشی های پرچمدار مثل آیفون و سامسونگ معمولاً حساس ترین بخش گوشی هستن و خیلی راحت خط می افتن یا می شکنن.

چرا باید از محافظ صفحه نمایش استفاده کنیم؟

محافظ صفحه مثل یه سپر از صفحه نمایش گوشی در برابر خط و خش ضربه و حتی ترک خوردگی محافظت می کنه. اگه گوشی از دستتون بیفته یا با کلید توی جیب تون باشه محافظ صفحه مانع آسیب دیدن خود صفحه می شه.

انواع محافظ صفحه نمایش

نوع محافظ

ویژگی ها

مزایا

گلس (شیشه ای)

محکم و مقاوم

ضد خش و ضد ضربه

فیلم محافظ نانو

نازک و انعطاف پذیر

نصب راحت و مقاومت نسبی

محافظ مات

جلوگیری از انعکاس نور

مناسب برای افرادی که توی نور زیاد از گوشی استفاده می کنن

پاوربانک؛ نجات دهنده مواقع اضطراری

اگه شما هم از اون دسته افرادی هستید که همیشه گوشی‌شون در حال اتمام شارژه پس قطعاً به پاوربانک نیاز دارید. پاوربانک یه باتری اضافیه که شما می‌تونید توی هر جا و هر زمانی برای شارژ گوشی‌تون ازش استفاده کنید.

چه پاوربانکی بخریم؟

اولین چیزی که باید بهش دقت کنید ظرفیت پاوربانکه. ظرفیت پاوربانک‌ها معمولاً با میلی آمپر ساعت (mAh) سنجیده می‌شه و هرچقدر عدد بیشتر باشه پاوربانک قدرتمندتره. مثلاً اگه یه گوشی با باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر دارید یه پاوربانک ۱۰۰۰۰ میلی آمپری می تونه گوشی‌تون رو حدود سه بار به طور کامل شارژ کنه.

لوازم جانبی موبایل

هندزفری و هدفون؛ تجربه بهتر موسیقی و تماس

هندزفری و هدفون جزو اون دسته از لوازمی هستن که نمی شه بدونشون روز رو سر کرد. از گوش دادن به موسیقی گرفته تا تماس های تلفنی هندزفری ها یه تجربه راحت و بی دردسر از گوشی به شما می دن.

انواع هندزفری

  1. هندزفری های سیمی : کلاسیک و ارزان. نیاز به شارژ ندارن و معمولاً کیفیت صدای خوبی دارن.
  2. هندزفری های بی سیم (بلوتوثی) : آزادی عمل بیشتر بدون درگیر شدن با سیم. بعضی مدل‌ها نویز کنسلینگ هم دارن که باعث می‌شه صدای محیط رو کمتر بشنوید.

شارژر فندکی؛ شارژ سریع در خودرو

اگه زیاد با ماشین سفر می کنید حتماً باید یه شارژر فندکی توی خودرو داشته باشید. شارژر فندکی به شما این امکان رو می ده که گوشی تون رو از طریق پورت فندکی ماشین شارژ کنید.

نکات مهم در خرید شارژر فندکی

اول از همه حتماً به تعداد پورت ها و قدرت خروجی شارژر دقت کنید. بعضی شارژرها فقط یه پورت دارن و نمی تونن سریع گوشی رو شارژ کنن. اگه گوشی تون از فست شارژ پشتیبانی می کنه باید شارژری بگیرید که این قابلیت رو داشته باشه.

هولدر موبایل؛ برای رانندگی راحت تر

هولدر موبایل یکی از اون لوازم جانبی ایه که خیلی از ما اصلاً بهش توجه نمی کنیم ولی واقعاً کاربردیه. مخصوصاً اگه از نقشه گوگل یا Waze توی رانندگی استفاده می کنید داشتن یه هولدر خوب می تونه گوشی تون رو توی جای مناسب نگه داره تا دست هاتون آزاد باشن.

کابل های شارژ اضافی؛ همیشه همراه داشته باشید

گاهی اوقات یه کابل شارژ اضافی می تونه شما رو از دردسر نجات بده. مثلاً وقتی توی ماشین یا محل کار هستید داشتن یه کابل اضافی باعث می شه مجبور نباشید همیشه یه کابل با خودتون جابجا کنید. کابل های با کیفیتی مثل برندهای Anker یا  Belkin می‌تونن انتخاب های مناسبی باشن.

اسپیکر بلوتوثی؛ همراه همیشگی در مهمانی ها

اگه عاشق موسیقی و مهمانی های دوستانه هستید داشتن یه اسپیکر بلوتوثی کوچیک و با کیفیت یه گزینه عالیه. اسپیکرهای بلوتوثی به شما این امکان رو می دن که بدون نیاز به کابل و اتصالات پیچیده هر جایی که می خواید از موسیقی لذت ببرید.

محافظ لنز دوربین؛ محافظت از چشم گوشی

اگه شما هم جزو کسایی هستید که عاشق عکاسی با گوشی هستید حتماً باید یه محافظ لنز دوربین داشته باشید. لنز دوربین های موبایل خیلی حساس هستن و به راحتی خط می افتن. محافظ لنز از لنز دوربین شما در برابر گرد و غبار و خط و خش محافظت می کنه و باعث می شه عکس هاتون همیشه با کیفیت بمونن.

نتیجه گیری

لوازم جانبی موبایل از مهم ترین ابزارهایی هستن که می تونن تجربه استفاده از گوشی رو راحت تر و لذت بخش تر کنن. هرکدوم از این لوازم به نوعی محافظت و کاربری گوشی رو بهتر می کنن و از آسیب های احتمالی جلوگیری می کنن. با انتخاب درست این لوازم می تونید عمر مفید گوشی‌تون رو افزایش بدید و ازش بیشتر لذت ببرید.

پرسش های متداول

۱. آیا همه قاب ها از گوشی محافظت می کنن؟ نه برخی از قاب ها بیشتر برای زیبایی هستن و محافظت کمتری دارن. بهتره قابی بخرید که ترکیبی از زیبایی و محافظت رو داشته باشه.

۲. محافظ صفحه گلس بهتره یا نانو؟ محافظ گلس مقاومت بیشتری داره و برای جلوگیری از شکستگی صفحه مناسبه ولی محافظ نانو سبک تر و انعطاف پذیرتره.

۳. آیا پاوربانک برای همه گوشی ها مناسبه؟ بله اما باید پاوربانکی با ولتاژ و آمپر مناسب گوشی تون انتخاب کنید تا از خراب شدن باتری جلوگیری بشه.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "لوازم جانبی موبایل که باید داشته باشید : از قاب گوشی تا پاوربانک" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی, کسب و کار ایرانی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "لوازم جانبی موبایل که باید داشته باشید : از قاب گوشی تا پاوربانک"، کلیک کنید.