فعالیت مجدد سامانه ۴۰۳۰ با موضوع کاهش سقط جنین/ برقراری بیش از ۳۰۰۰ تماس در طول یک ماه

فعالیت مجدد سامانه ۴۰۳۰ با موضوع کاهش سقط جنین/ برقراری بیش از ۳۰۰۰ تماس در طول یک ماه

مدیر جمعیت و خانواده بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) از راه اندازی مجدد سامانه ۴۰۳۰ با هدف کاهش سقط جنین و ارائه مشاوره های تخصصی در این حوزه خبر داد.

مجید عابدی در گفت وگو با تیکسر با اشاره به راه اندازی سامانه ۴۰۳۰ با هدف کاهش سقط جنین و ارائه مشاوره های تخصصی در این حوزه اظهار کرد: این سامانه که پیشتر در دوران کرونا برای مشاوره درمان کرونا و سپس مشاوره سلامت مادران باردار مورد استفاده قرار می گرفت اکنون با تمرکز بر جلوگیری از سقط عمدی جنین با همکاری گروه های مردمی دغدغه مند این حوزه آغاز به کار کرده است. جامعه هدف این طرح مادران و پدرانی هستند که قصد سقط عمدی جنین خود را دارند ولی مردد هستند. در این راستا از طریق مشاوره های روان شناختی تلاش می شود آنان از این تصمیم منصرف شوند.

وی افزود: باتوجه به اینکه یکی از اهداف بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) حمایت گروه های مردمی و تقویت حلقه های میانی است بر همین اساس تصمیم گرفته شد زیرساخت سامانه ۴۰۳۰ با مدیریت بنیاد برکت در اختیار گروه مردمی دغدغه مند و فعالین این حوزه که در زمینه حفظ حیات جنین فعالیت می کنند قرار گیرد تا این مرکز بتواند قدمی در راستای حفظ حیات جنین بردارد.

مدیر جمعیت و خانواده بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با اشاره به برگزاری اولین دوره آموزشی این طرح تحت عنوان رویداد ملی نجات توضیح داد: «رویداد ملی نجات» با همکاری وزارت بهداشت و مشارکت گروه های مردمی فعال در حوزه حفظ حیات جنین در دی ماه سال جاری برگزار شد. این دوره طی دو روز با حضور ۳۰۰ نفر از فعالان مردمی و مراکز بهداشت وزارت بهداشت برگزار شد که در آن ۲۲ موقعیت مختلف مرتبط با درخواست سقط جنین شبیه سازی و راهکارهای متقاعدسازی افراد آموزش داده شد.

عابدی یادآور شد: مشاوران پس از گذراندن دوره و قبولی در آزمون صلاحیت به صورت شیفتی در سامانه فعالیت می کنند. هم اکنون ۱۰۰ مشاور به طرح متصل شده اند و هدف ما توسعه فعالیت سامانه به صورت ۲۴ ساعته است.

وی به دو شیوه تماس با سامانه اشاره کرد و ادامه داد: در حالت اول مشاوران مردمی سامانه ۴۰۳۰ به صورت فعالانه با فرد تماس گرفته و تلاش می کنند تا شخص را با روش های اقناعی از تصمیم سقط جنین منصرف کنند. در حالت دوم فرد مردد متقاضی سقط جهت مشاوره به صورت مستقیم با سامانه ارتباط می گیرد.

مدیر جمعیت و خانواده بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) همکاری با مراکز «نفس» را نیز یکی از ارکان این طرح دانست و گفت: تماس گیرندگان در صورت نیاز به مشاوره تخصصی تر به کد مشاور مربوطه ارجاع داده می شوند و در موارد فوری سرپرست شیفت موضوع را مستقیماً پیگیری می کند. 

وی در پایان به برنامه های آتی اشاره کرد و گفت: هدف ما تبدیل سامانه ۴۰۳۰ به مرجعی جامع برای حمایت از خانواده ها در سه بخش حساس بارداری جلوگیری از سقط جنین و فرزندپروری است. توسعه همکاری با نهادها و گروه های مردمی فعال این حوزه از اولویت های پیش روی ماست. 

عابدی با اشاره به اینکه این سامانه از ابتدای بهمن ماه به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرده است گفت: تاکنون بیش از ۳۰۰۰ تماس با این سامانه برقرار شده است.

پایان خبر تیکسر

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "فعالیت مجدد سامانه ۴۰۳۰ با موضوع کاهش سقط جنین/ برقراری بیش از ۳۰۰۰ تماس در طول یک ماه" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "فعالیت مجدد سامانه ۴۰۳۰ با موضوع کاهش سقط جنین/ برقراری بیش از ۳۰۰۰ تماس در طول یک ماه"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه