غرق شدن دو نوجوان جغتایی در استخر کشاورزی/ شنا در استخرهای کشاورزی ممنوع

غرق شدن دو نوجوان جغتایی در استخر کشاورزی/ شنا در استخرهای کشاورزی ممنوع

تیکسر/خراسان رضوی مسوول روابط عمومی مرکز اورژانس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار از غرق شدن دو نوجوان اهل شهرستان جغتایی در استخر کشاورزی خبر داد.

مسلم فایق نیا در گفت و گو با تیکسر اظهار کرد: پس از ورود غیرحرفه ای دو نوجوان از روستای فریمانه از توابع شهرستان جغتای به استخر کشاورزی متاسفانه بدلیل عدم آگاهی به فنون شنا و عدم توانایی برای خروج از استخر کشاورزی، هردو غرق شدند.

وی خاطرنشان کرد: پرسنل اورژانس پس از رسیدن بر بالین غرق شدگان فورا عملیات احیای قلبی و ریوی را انجام دادند اما متاسفانه به دلیل عدم وجود علایم بالینی عملیات احیا موفقیت آمیز نبود.

مسوول روابط عمومی مرکز اورژانس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: قانون تصریح کرده است که استخرها باید دارای حریم مشخص، حفاظ فنس کشی شده و تابلوهای شنا ممنوع باشند و به همه شهروندان سفارش می کنیم که در مکان های غیر استاندارد و ممنوع مانند استخرهای کشاورزی، سدها، آبگیرها، کانال های آب رسانی و رودخانه ها به هیچ عنوان شنا نکنند.

وی افزود: استخرهای ذخیره آب از نوع عایق محافظ کف(ژیوممبران) است و به صورتی ساخته می شوند که بر خلاف استخرهای سیمانی، پله ای برای خارج شدن نداشته و فوق العاده لغزنده هستند و شناگران و همراهان آنها نیز نمی توانند فرد غرق شده را به بیرون استخر کشانده و نجات دهند.

پایان خبر تیکسر

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "غرق شدن دو نوجوان جغتایی در استخر کشاورزی/ شنا در استخرهای کشاورزی ممنوع" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "غرق شدن دو نوجوان جغتایی در استخر کشاورزی/ شنا در استخرهای کشاورزی ممنوع"، کلیک کنید.