ضرورت آماده سازی فضای شهر همدان در آستانه فصل تابستان – خبرگزاری تیکسر | اخبار ایران و جهان

ضرورت آماده سازی فضای شهر همدان در آستانه فصل تابستان - خبرگزاری تیکسر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری خبرگزاری، علی اکبر نظری صبح پنجشنبه در جلسه کمیسیون خدمات شهری زیست محیطی و بهداشت شورا که پیرامون بررسی” اقدامات امور خدمات شهری در مناطق” برگزار شد، افزود: با توجه به فرارسیدن فصل تابستان و حضور مردم در فضاهای سبز و پارک ها، لازم است شهرداری اقدامات لازم را در راستای حفظ نظافت و پاکسازی محیط شهری انجام دهد.

نظری با اشاره به نارضایتی مردم در خصوص روشنایی های سطح شهر، اظهار داشت: روشنایی معابر و کوچه ها از مطالبات مردم بوده و در خدمت رسانی باید امنیت و آرامش مردم ملاک عمل است و لازم است در زمینه روشنایی معابر و پارک ها اقدامات صورت پذیرد

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان همچنین بر جمع آوری زباله های سطح شهر در ساعات معینی از شبانه تاکید کرد و افزود: با توجه به افزایش دما منجر به بوی نامطبوع باکس های زباله می شود که در این راستا شستشوی این باکس ها باید به صورت مستمر هفته ای صورت پذیرد، چرا که عامل آزار و نارضایتی مردم شده است.

نظری همچنین آبیاری فضای سبز و استفاده از آبیاری مکانیزه را ضروری دانست و اظهار داشت: لازم است نیروهای خدمات شهری و فضای سبز آموزش های لازم را در راستای انجام وظایف خود ببینند چرا که بعضاً مشاهده می شود در ساعات پیک ترافیک و درجه گرمای بالا خودروهای آبیاری فضای سبز فعال هستند و این بر ترافیک سنگین شهر می افزاید.

وی همچنین به تبصره 14 ماده 55 قانون شهرداری ها در خصوص رفع خطر اماکن مخروبه اشاره کرد و گفت:

در راستای زیبایی شناختی و امنیت اجتماعی شهری، وجود خانه های مخروبه و قدیمی به جهت متروکه بودن و امکان ریزش آوار خطراتی را برای شهروندان به همراه دارد که در این راستای شهرداری ها می تواند به منظور حفظ سلامت و امنیت شهروندان پس از طی مراحل قانونی اقدام به تخریب یک ملک مخروبه و متروکه با رعایت مسایل ایمنی و رفع خطر کند.

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان ادامه داد: در آستانه فرارسیدن سالروز رحلت امام خمینی (ره) فضای شهر متناسب با این ایام آماده سازی شود و با توجه به اینکه روزهای سوگواری با تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری تقارن یافته لازم است مسیرهای تبلیغاتی با برنامه ریزی مناسب تعیین شود تا شاهد ناهماهنگی و آشفتگی در شهر نباشیم.

علی اکبر نظری همچنین بر تعیین مکان ویژه ای برای اسکان موقت مسافران تاکید کرد و افزود: ضروری است مکانی در سطح شهر برای اسکان و نصب چادر مسافران در نظر گرفته و مصوبه منع نصب چادر در معابر و پارک ها با جدیت اجرایی شود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ضرورت آماده سازی فضای شهر همدان در آستانه فصل تابستان – خبرگزاری تیکسر | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ضرورت آماده سازی فضای شهر همدان در آستانه فصل تابستان – خبرگزاری تیکسر | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.