سیدحسن نصرالله: حمله به کنسولگری ایران بالاترین حمله نظامی به مستشاران ایرانی بود

سیدحسن نصرالله: حمله به کنسولگری ایران بالاترین حمله نظامی به مستشاران ایرانی بود

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: حمله به کنسولگری ایران در دمشق بالاترین حمله نظامی به مستشاران ایرانی بود.

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری تیکسر؛ سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله در مراسم بزرگداشت سرلشکر شهید زاهدی در لبنان اظهارکرد: حضور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در سوریه و لبنان به سال 1982 و بعد از تجاوز اسراییل به لبنان برمی گردد. در آن زمان امام خمینی (ره) زنده بودند و جنگ تحمیلی دشمنان علیه ایران همچنان ادامه داشت و نیرو های سپاه پاسداران در جبهه های نبرد بودند.

وی با بیان اینکه اما بعد از تهاجم دشمن صهیونیستی به لبنان، نیرو های سپاه پاسداران برای کمک به مقابله با اشغالگران، به لبنان و سوریه آمدند، ادامه داد: در آن زمان نیرو های ایرانی به منطقه الزبدانی در سوریه آمدند، اما بعد از ارزیابی وضعیت قرار بر این شد که گروهی از افسران و کادر سپاه پاسداران برای فعال کردن مقاومت ملی و انتقال تجربیات و دادن مشورت و آموزش و حمایت لجستیکی باقی بمانند.

سید حسن نصرالله همچنین گفت: اینکه می گویند ایران در امور داخلی سوریه دخالت می کند،  ابدا درست نیست؛ هدف ایران منع چیرگی تکفیری ها، صهیونیست ها و آمریکایی ها بر سوریه است.

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق پایتخت سوریه، تاکید کرد: اسراییل یک جنگ علنی علیه مستشاران نظامی ایرانی راه انداخته است. نیرو هایی که در سوریه هستند مستشار هستند نه نیرو های نظامی. کنسولگری ایران هدف قرار گرفته و این یعنی فقط تجاوز به سوریه نیست بلکه تجاوز به خاک ایران است، اسراییل می گوید نیرو های مسلح و نظامی ایرانی را می زند.

سید حسن نصرالله اضافه کرد: سطح ترور باید مورد توجه قرار بگیرد. سردار زاهدی فرمانده مستشاران ایرانی در سوریه و لبنان بود یعنی حمله در بالاترین سطح انجام شد. راهبرد صحیح مقاومت این بود که درگیریِ نظامیِ کلاسیک شکل نگیرد.

وی اظهارداشت: آمریکا و اسراییل و کل دنیا پذیرفتند که ایران حتماً پاسخ خواهد داد، امام خامنه ای و مسیولان جمهوری اسلامی بر پاسخ ایران تاکید کردند. پاسخ به اسراییل حق طبیعی ایران است؛ باید منتظر ماند.

در حال بروزرسانی…

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "سیدحسن نصرالله: حمله به کنسولگری ایران بالاترین حمله نظامی به مستشاران ایرانی بود" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "سیدحسن نصرالله: حمله به کنسولگری ایران بالاترین حمله نظامی به مستشاران ایرانی بود"، کلیک کنید.