دوراهی «شکست- شکست» نتانیاهو – تیکسر

دوراهی «شکست- شکست» نتانیاهو

آنچه مسلم است اینکه نتانیاهو دو راه بیشتر پیش رو ندارد؛ اصرار بر ادامه جنگ در رفح و غزه یا توقف جنگ و تن دادن به آتش بس. هر دو انتخاب برای نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس و کابینه اش هزینه ساز و هولناک خواهد بود.

به گزارش تیکسر، حنیف غفاری در یادداشتی در روزنامه جوان با این عنوان نوشت: ارایه طرح آتش بس غزه از سوی جو بایدن، رییس جمهور امریکا، مولد منازعات تازه ای در کابینه رژیم اشغالگر قدس بوده است. از یک سو، بایدن و نتانیاهو در رسیدن به اهداف سه گانه خود در غزه از جمله آزادی اسرای صهیونیست (بدون انعقاد آتش بس)، اشغال نوار غزه و نابودی حماس ناکام مانده اند و از سوی دیگر، تشدید جنایات رژیم صهیونیستی و امریکا در رفح، خشم جهانی را در مقیاسی بی سابقه علیه تل آویو و واشینگتن برانگیخته است. نفرت عمومی از صهیونیسم، به اندازه ای فراگیر شده که حتی اگر جنگ غزه همین لحظه به پایان برسد، مهار آن از دست جریان های پنهان و آشکار قدرت در غرب و تل آویو ناممکن خواهد بود. در چنین شرایطی کاخ سفید چاره ای جز ارایه طرحی جدید جهت جلوگیری از تشدید دامنه شکست خود و رژیم صهیونیستی نداشته است. 
آنچه مسلم است اینکه نتانیاهو دو راه بیشتر پیش رو ندارد؛ اصرار بر ادامه جنگ در رفح و غزه یا توقف جنگ و تن دادن به آتش بس. هر دو انتخاب برای نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس و کابینه اش هزینه ساز و هولناک خواهد بود؛ اگر نتانیاهو جنگ را ادامه دهد، دیگر از حمایت قبلی شرکای غربی خود (به صورت مطلق) برخوردار نخواهد بود زیرا برآوردهای اطلاعاتی امریکا و اتحادیه اروپا نشان می دهد که حتی با حمله همه جانبه صهیونیست ها به رفح، حماس نابود نمی شود و اسرای صهیونیست نیز تا زمانی که تل آویو امتیازی جدی به حماس و جریان مقاومت ندهد، آزاد نخواهند شد. در چنین شرایطی برخی مقامات امنیتی و نظامی رژیم اشغالگر قدس تاکید دارند که نتانیاهو چاره ای جز پذیرش آتش بس ندارد. در مقابل، پذیرش آتش بس نیز برای نتانیاهو و کابینه اش پرهزینه و بحران ساز خواهد بود. بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونستی تاکید دارد که اگر نتانیاهو به آتش بس تن دهد، از کابینه انصراف می دهد و به این ترتیب، کابینه سقوط خواهد کرد. بن گویر می گوید پذیرش آتش بس به معنای شکست رسمی در برابر حماس و جبهه مقاومت در منطقه خواهد بود. به رغم تبلیغات رسانه های امریکایی و صهیونیستی در خصوص جنگ غزه و ابعاد میدانی آن، بن گویر تاکید دارد که تل آویو نتوانسته در غزه به اهداف حداقلی خود دست پیدا کند و پذیرش آتش بس، به این شکست میدانی رسمیت خواهد بخشید. 
صورت مسیله مشخص است؛ نتانیاهو در دوراهی «شکست – شکست» گرفتار شده و هر گزینه که انتخاب کند، برای وی هزینه های جبران ناپذیری خواهد داشت. همان گونه که بارها تاکید شده، شکست رسمی رژیم اشغالگر قدس در همان روز هفتم اکتبر سال 2023، یعنی زمان وقوع عملیات طوفان الاقصی رقم خورد و از همان زمان، محرز بود که تل آویو، واشینگتن و حامیان اروپایی رژیم اشغالگر و کودک کش صهیونیستی قدرت تغییر معادله شکست را نخواهند داشت. اکنون این مسیله برای افکار عمومی منطقه و دنیا ملموس تر شده است. حتی انحلال کابینه رژیم اشغالگر قدس، پیوستن نتانیاهو به زباله دان تاریخ و حضور کابینه ای جدید در تل آویو، نمی تواند عوارض و تبعات این شکست سرنوشت ساز را در اراضی اشغالی مهار یا حتی کمرنگ کند.

پایان خبر تیکسر

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "دوراهی «شکست- شکست» نتانیاهو – تیکسر" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "دوراهی «شکست- شکست» نتانیاهو – تیکسر"، کلیک کنید.