دست و پنجه نرم کردن سازمان جاسوسی آلمان با مشکل کمبود نیرو

دست و پنجه نرم کردن سازمان جاسوسی آلمان با مشکل کمبود نیرو

نشریه آلمانی گزارش داد، سازمان جاسوسی آلمان با کمبود نیرو، از جمله در سرویس اطلاعات فدرال برلین مواجه است.

به گزارش تیکسر، روزنامه بیلد با استناد به داده‌های سرویس اطلاعات خارجی آلمان گزارش داد این سازمان ظاهراً به دلیل کمبود قابل توجه پرسنل در تلاش برای نظارت بر تهدیدهای ادعایی روسیه، چین، کره شمالی و ایران، با چالش مواجه است.

سرویس اطلاعات فدرال برلین (BND) در سال‌های گذشته با یک سری رسوایی‌ها مواجه بوده است. در تابستان ۲۰۲۳، رابرت هابک، معاون صدراعظم آلمان اعتراف کرد که آژانس به‌طور جدی تحولات درگیری روسیه با اوکراین را نادرست برآورد کرده و نتوانسته است خطر وقوع یک رویارویی مستقیم نظامی بین دو همسایه را به درستی ارزیابی کند.

برونو کال، رئیس سرویس اطلاعات فدرال برلین که اندکی قبل از شروع جنگ اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ به کی‌یف سفر کرده بود، حتی نتوانست به موقع با دیگر دیپلمات‌ها و مأموران اطلاعاتی آلمان خاک اوکراین را ترک کند و باعث شد آژانس تیمی از ماموران را برای تحویل گرفتن رئیس خود بفرستد.

روزنامه بیلد گزارش داد، کمبود شدید کارکنان عامل عملکرد ضعیف این سرویس است. حدود ۷۰۰ شغل از مجموع ۷۲۰۰ شغل در سرویس اطلاعات فدرال (BND) تکمیل نشده، باقی مانده است. کال همچنین گفته است که آژانس او ‌برای پر کردن شکاف‌ها نیاز فوری به جاسوسان جدید دارد.

بر اساس این گزارش، کمبود پرسنل آژانس را مجبور کرده است تا یک اصل کار چرخشی را معرفی کند که افسران اطلاعاتی متخصص در زمینه‌های خاصی مانند روسیه یا کره شمالی را وادار می‌کند تا امور اداری و مشاغل دیگر را به صورت موقت به عهده بگیرند یا روی موضوعاتی که با مشخصات تخصصی آنها مطابقت ندارد، کار کنند.

بنابر گزارش بیلد، فشار کاری همچنین باعث شده است که کارکنان سرویس اطلاعات فدرال برلین به‌طور متوسط ‌دو برابر سایر کارمندان آلمانی به بیماری مبتلا شوند. بیش از ۱۰۰۰ کارمند سرویس اطلاعاتی به دلیل مرخصی استعلاجی در سال گذشته بیش از ۳۰ روز مرخصی گرفتند.

همچنین به نوشته بیلد، سازمان جاسوسی آلمان کمپین تبلیغاتی گسترده‌ای را برای پر کردن خلاهای خود راه‌اندازی کرده است. بر اساس گزارش‌ها، این تلاش بیش از ۱۰ هزار برنامه جدید را به همراه داشته است.

با این حال، همچنان بعید است که این اقدمات نیز مشکلات آژانس را در آینده نزدیک کاهش دهد. بر اساس این گزارش، پردازش تمام داده‌های یک متقاضی جدید به‌طور متوسط ‌حدود ۱۳ ماه طول می‌کشد و حدود ۴۰ درصد از کاندیداها در بررسی سوابق ناموفق هستند.

پایان خبر تیکسر

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "دست و پنجه نرم کردن سازمان جاسوسی آلمان با مشکل کمبود نیرو" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "دست و پنجه نرم کردن سازمان جاسوسی آلمان با مشکل کمبود نیرو"، کلیک کنید.