دانشگاه محقق اردبیلی دومین دانشگاه کشور در رتبه‌بندی تایمز است – خبرگزاری تیکسر | اخبار ایران و جهان

دانشگاه محقق اردبیلی دومین دانشگاه کشور در رتبه‌بندی تایمز است - خبرگزاری تیکسر | اخبار ایران و جهان

اسماعیل چمنی در گفت‌وگو با خبرنگار تیکسر، اظهار کرد: دانشگاه محقق اردبیلی ۱۵ هزار دانشجو دارد که یک‌هزار و ۵۰۰ دانشجوی آن خارجی و ۱۳ هزار و ۵۰۰ دانشجوی آن داخلی است.

وی به دایر بودن ۱۶۲ رشته کارشناسی، ۷۵ رشته کارشناسی ارشد و ۶۸ رشته مقطع دکترا در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: ۴۲۰ عضو هیأت علمی و به همین تعداد کارمند در دانشگاه محقق اردبیلی مشغول ارائه خدمات آموزشی و اداری هستند.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی دانشگاه محقق اردبیلی را از دانشگاه‌های برتر کشور در اکثر رتبه‌بندی‌های ملی و بین‌المللی عنوان کرد و افزود: در آخرین رتبه‌بندی آی. اس. آی دانشگاه محقق اردبیلی رتبه ۱۷ کشور را دارد.

چمنی تصریح کرد: در رتبه بندی تایمز بعد از دانشگاه الزهرا، دانشگاه محقق اردبیلی دومین دانشگاه تأثیرگذار کشور انتخاب شده و در رتبه‌بندی شانگ‌های نیز در حوزه‌های موضوعی دانشگاه محقق اردبیلی جایگاه‌های برتر را به خود اختصاص داده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در موضوع مواد دانشگاه محقق اردبیلی رتبه اول، کشاورزی رتبه ۱۰، انرژی رتبه هفت و از نظر فناوری نیز رتبه چهار کشور را به خود اختصاص داده است.

چمنی به برگزاری رویدادهای مختلف و کنگره‌های ملی و بین‌المللی به همت دانشگاه محقق اردبیلی در سه سال دولت سیزدهم اشاره کرد و ادامه داد: در این سه سال تلاش کردیم تا با برگزاری رویدادهای مختلف ملی و بین‌المللی زمینه تبادل علم و دانش و فناوری‌های جدید را بین دانشجویان و اساتید دانشگاه محقق اردبیلی با سایر دانشگاه‌های تراز ممتاز کشور و جهان به وجود آوریم.

وی اضافه کرد: این دانشگاه تلاش می‌کند تا با تداوم برگزاری چنین کنگره‌هایی نظیر کنگره ملی و بین‌المللی گل و گیاهان زینتی فضا و بستری را فراهم کند تا به عنوان دانشگاه معین استان در عرصه علم و دانش و دستیابی به فناوری‌های جدید پیشتاز و موفق عمل کند.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی بیان کرد: این دانشگاه زمینه ساز تولید علم با تکیه بر فناوری‌های جدید است و قطعاً برای سال تحصیلی جدید نیز برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری مناسبی انجام شده تا با پذیرش دانشجویان شایسته و سزاوار بتوان جایگاه این دانشگاه را به شایستگی ارتقا داد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "دانشگاه محقق اردبیلی دومین دانشگاه کشور در رتبه‌بندی تایمز است – خبرگزاری تیکسر | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "دانشگاه محقق اردبیلی دومین دانشگاه کشور در رتبه‌بندی تایمز است – خبرگزاری تیکسر | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.