ثبت جشنواره «گل محمدی و گلاب» شهابیه خمین در تقویم ملی – خبرگزاری تیکسر | اخبار ایران و جهان

ثبت جشنواره «گل محمدی و گلاب» شهابیه خمین در تقویم ملی - خبرگزاری تیکسر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری تیکسر، علی مشهدی اظهار کرد: گل محمدی و گلاب، 2 محصول استراتژیک منطقه روستای شهابیه شهرستان خمین است.

وی بیان کرد: با این پیشینه و با پیگیری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و اداره شهرستان خمین، شورای اسلامی و دهیاری روستای شهابیه در تقویم رویدادهای گردشگری کشور به ثبت رسید.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خمین تصریح کرد: بر این اساس من بعد هر سال، این جشنواره در روزهای نوزدهم تا بیست و یکم اردیبهشت ماه به عنوان روز گل محمدی و گلاب برگزار خواهد شد.

وی هدف از ثبت این رویداد در تقویم گردشگری کشور را تحقق و ساماندهی و حرفه ای سازی گردشگری و همچنین ساماندهی مقصدها و مسیرهای جدید گردشگری دانست و خاطرنشان کرد: این امر مهم می تواند در جهت رونق صنعت گردشگری، و حضور بیش ازپیش مسافران و توریست ها به شهرستان کمک شایانی بکند.

مشهدی افزود: جشنواره گل و گلاب شهابیه هر سال به مدت سه روز در تاریخ های 19 لغایت 21 اردیبهشت در محل روستای شهابیه برگزار می شود.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خمین گفت: نمایشگاه گل، صنایع دستی، نمایشگاه گلاب، مراسم آیینی، گل غلتان کودکان از برنامه های جشنواره گل و گلاب شهابیه است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ثبت جشنواره «گل محمدی و گلاب» شهابیه خمین در تقویم ملی – خبرگزاری تیکسر | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ثبت جشنواره «گل محمدی و گلاب» شهابیه خمین در تقویم ملی – خبرگزاری تیکسر | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.