تشعشعات رادیواکتیو دو کارگر را راهی بیمارستان کرد!

به گزارش خبرگزاری تیکسر، دو کارگر در کارخانه ی تراشه ی سامسونگ در کره ی جنوبی پس از قرار گرفتن در معرض پرتوهای ایکس در بیمارستان بستری شدند. کمیسیون ایمنی و امنیت هسته ای کره ی جنوبی (NSSC) اعلام کرد این حادثه در تاریخ 27 می 2024 (7 خرداد 1403) در کارخانه ی ساخت پردازنده ی سامسونگ، در حدود 40 کیلومتری جنوب سیول رخ داده است.

کارگران در حین استفاده از دستگاهی که مواد را با پرتوهای ایکس بمباران می کند، در معرض تابش قرار گرفتند. NSSC در بیانیه ی خود می نویسد که هردو کارگر به دلیل قرار گرفتن در معرض تابش رادیواکتیو در انگشتان خود علایم غیرطبیعی مثل تورم و قرمز شدن را نشان دادند. NSSC می گوید آزمایش خون آن ها طبیعی بوده است، اما قصد دارد آزمایش های بعدی را برای اطمینان خاطر دو فرد آسیب دیده انجام دهد.

تشعشعات رادیواکتیو دو کارگر را راهی بیمارستان کرد!

ظاهراً سامسونگ استفاده از آن دستگاهِ به خصوص را به حالت تعلیق درآورده و این اتفاق را تصادفی خوانده است و قول داده تا در درمان کارکنان خود مشارکت کند. NSSC در تلاش است تا میزان دقیق تابش را مشخص کند و در صورت نقض قوانین ایمنی توسط سامسونگ، اقدامات بیشتری انجام خواهد داد.

این اولین بار نیست که چنین اتفاقی برای سامسونگ رخ می دهد. دولت کره ی جنوبی در سال 2012 مرگ یکی از کارکنان سابق سامسونگ را با قرار گرفتن در معرض تابش مرتبط دانست. این شرکت در سال 2015 از کارکنانی که در کارخانه های خود به سرطان مبتلا شده بودند، عذرخواهی کرد و برای جبران خسارت آن ها و خانواده های کارکنان سابق فوت شده، صندوق مالی ایجاد کرد.

227227

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تشعشعات رادیواکتیو دو کارگر را راهی بیمارستان کرد!" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تشعشعات رادیواکتیو دو کارگر را راهی بیمارستان کرد!"، کلیک کنید.