تحقیقات کلمبیا از خرید ۱۱ میلیون دلاری جاسوس افزار پگاسوس

تحقیقات کلمبیا از خرید ۱۱ میلیون دلاری جاسوس افزار پگاسوس

رئیس جمهور کلمبیا از دفتر دادستان کل خواست درباره خرید ۱۱ میلیون دلاری نرم افزار جاسوسی پگاسوس تحقیق کند.

به گزارش تیکسر، گوستاوو پترو، رئیس جمهور کلمبیا، اظهار کرد: پگاسوس ممکن است برای جاسوسی از سیاستمداران مخالف در دولت قبلی، استفاده شده باشد.

فناوری جاسوس‌افزار مانند پگاسوس، در یک دهه گذشته، به دفعات متعدد برای هک تلفن‌های فعالان جامعه مدنی، مخالفان سیاسی و روزنامه‌نگاران، استفاده شده است. نرم افزار جاسوسی پگاسوس که ساخت شرکت اسرائیلی NSO است، در تلفن‌های افراد بسیاری در سراسر جهان، از جمله مدافعان حقوق بشر، شناسایی شده است.

رئیس جمهور کلمبیا در اظهاراتی که از تلویزیون پخش شد، با اشاره به اسناد این خرید از سوی «واحد اطلاعات و تجزیه و تحلیل»(UIAF)  گفت: چگونه ۱۱ میلیون دلار پول نقد از کشور با یک یا دو هواپیما، از نهادهای دولتی خارج شده تا به اسرائیل ارسال شود و نرم افزاری خریداری شود که شاید ماهها از تلفن‌های همراه، ارتباطات خصوصی و سیاست، جاسوسی کرده است؟

گوستاوو پترو، این سوال را مطرح کرد که آیا او یا دیگر سیاستمداران هدف قرار گرفته اند و با چه توجیه قانونی این کار انجام شده است.

پترو از مدیر UIAF و رئیس پلیس درخواست کرد اسناد و این نرم افزار را به دادستانی کل تحویل دهند تا شهروندان از رعایت حقوق آنها توسط دولت راضی باشند.

بر اساس گزارش رویترز، رئیس جمهور کلمبیا، گفت: ما باید به ته ماجرا پی ببریم.

پایان خبر تیکسر

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تحقیقات کلمبیا از خرید ۱۱ میلیون دلاری جاسوس افزار پگاسوس" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تحقیقات کلمبیا از خرید ۱۱ میلیون دلاری جاسوس افزار پگاسوس"، کلیک کنید.