تاثیرات منفی چرخه معیوب تغییرات اقلیمی، آتش‌سوزی‌ها و آلودگی هوا بر سیاره زمین

تاثیرات منفی چرخه معیوب تغییرات اقلیمی، آتش‌سوزی‌ها و آلودگی هوا بر سیاره زمین

طبق گزارش جدیدی که توسط سازمان جهانی هواشناسی (WMO) منتشر شد، چرخه معیوب تغییرات اقلیمی، آتش‌سوزی‌ها و آلودگی هوا تأثیر منفی بر سلامت انسان، اکوسیستم و کشاورزی دارد.

به گزارش تیکسر، در این گزارش با عنوان بولتن کیفیت هوا و آب و هوا به تفصیل به تأثیر منفی تغییرات اقلیمی و آلودگی هوا بر محیط زیست و سلامت انسان پرداخته شده است.

در این گزارش که چهارمین مجموعه سالانه است که به بررسی رابطه پیچیده بین کیفیت هوا و اقلیم می پردازد، آمده است: آلودگی هوا سالانه باعث بیش از ۴.۵ میلیون مرگ زودرس می شود و هزینه های اقتصادی و زیست محیطی بالایی را به همراه دارد.

گونه‌های شیمیایی که منجر به کاهش کیفیت هوا می‌شوند معمولاً با گازهای گلخانه‌ای منتشر می‌شوند. بنابراین، تغییرات در یکی، ناگزیر باعث ایجاد تغییرات در دیگری می شود.

به گزارش آناتولی، «کو بارت»، معاون دبیرکل سازمان جهانی هواشناسی تاکید کرد که تغییرات آب و هوایی و کیفیت هوا را نمی توان به طور جداگانه بررسی کرد زیرا این دو دست به دست هم می دهند و باید با هم با آن ها مقابله کرد.

او گفت: این یک موقعیت برد-برد برای سلامت سیاره ما، مردم آن و اقتصاد ما خواهد بود، تا روابط متقابل را بشناسیم و بر اساس آن عمل کنیم.

بارت با اشاره به اینکه گرمای شدید و خشکسالی های مداوم خطر آتش سوزی و آلودگی هوا را افزایش می دهد، گفت که تغییرات اقلیمی به این معنی است که ما با تکرار فزاینده این سناریو روبرو هستیم.

او افزود: علم و تحقیقات بین رشته ای برای یافتن راه حل ها، کلیدی و مهم است.

پایان خبر تیکسر

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تاثیرات منفی چرخه معیوب تغییرات اقلیمی، آتش‌سوزی‌ها و آلودگی هوا بر سیاره زمین" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تاثیرات منفی چرخه معیوب تغییرات اقلیمی، آتش‌سوزی‌ها و آلودگی هوا بر سیاره زمین"، کلیک کنید.