بهره‌برداری از ۱۴ طرح گردشگری و ۱۲ پروژه مرمتی همزمان با هفته دولت در اردبیل

بهره‌برداری از ۱۴ طرح گردشگری و ۱۲ پروژه مرمتی همزمان با هفته دولت در اردبیل

تیکسر/اردبیل مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل گفت: همزمان با هفته دولت ۱۴ طرح گردشگری و ۱۲ پروژه مرمتی در سراسر استان به بهره‌برداری می‌رسد.

حسن محمدی ادیب امروز ۵ شهریور در جمع خبرنگاران گفت: همزمان با هفته دولت ۱۴ طرح گردشگری و ۱۲ پروژه مرمتی حوزه میراث‌ فرهنگی در سراسر استان به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل افزود: طرح‌های گردشگری با سرمایه‌گذاری ۷۷۱۷ میلیارد ریالی بخش خصوصی اجرا شده است که اشتغالزایی ۲۶۰ نفری به همراه دارد و پراکندگی این پروژه‌ها در سراسر استان به ویژه در شهرستان‌های مشگین‌شهر، سرعین، پارس‌آباد، خلخال و نمین قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر طرح‌های افتتاحی ۹۰ طرح گردشگری در شهرهای مختلف استان در حال اجرا قرار دارند و در فرصت‌های بعدی به بهره‌برداری خواهند رسید، تاکید کرد: با توجه به نیاز استان به توسعه مراکز اقامتی اغلب طرح‌های گردشگری مورد افتتاح در حوزه هتل و مراکز اقامتی قرار دارد که می‌تواند ظرفیت واحدهای اقامتی استان را به میزان چشمگیری افزایش دهد.

محمدی ادیب ادامه داد: همچنین با توجه به اهمیت بناها و آثار تاریخی استان و اجرای مستمر طرح‌های مرمتی در این بناها، ۱۲ طرح مرمتی نیز به پایان رسیده و در این هفته به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی استان اردبیل با اشاره به افتتاح نمایشگاه «بقعه شیخ صفی، رویای شاه عباس» طی روزهای آتی تصریح کرد: در اقدامی کم سابقه همزمان با هفته دولت نمایش ۱۰ اثر از آثار موزه ملی ایران که متعلق به مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی است در این مجموعه آغاز خواهد شد و این آثار به مدت یک ماه در موزه چینی خانه مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی به نمایش گذاشته می‌شود.

پایان خبر تیکسر

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بهره‌برداری از ۱۴ طرح گردشگری و ۱۲ پروژه مرمتی همزمان با هفته دولت در اردبیل" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بهره‌برداری از ۱۴ طرح گردشگری و ۱۲ پروژه مرمتی همزمان با هفته دولت در اردبیل"، کلیک کنید.