انقلاب اسلامی ایران یک مقوله تمام عیار فرهنگی است – خبرگزاری تیکسر | اخبار ایران و جهان

انقلاب اسلامی ایران یک مقوله تمام عیار فرهنگی است - خبرگزاری تیکسر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار تیکسر، حجت الاسلام والمسلمین محمد علی نکونام در خطبه های این هفته نماز جمعه اظهار کرد: درست که امروز به مسایل اقتصادی متمرکز شده ایم ولی انقلاب یک انقلاب نبوی و فرهنگی است که باید به آن توجه داشت.

وی با اشاره به اینکه خداوند پیامبر را فرستاد و فرمود که ما پیامبر را فرستادیم و به دنبال آن تزکیه علم و دانش را قرار داده ایم گفت: عموم بخشی به جامعه در علم و فرهنگ ضروری است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام خاطر نشان کرد: جامعه انسانی آگاه، دارای دانش و بینش الهی است و انقلاب نیز به دنبال آن شکل گرفته است.

باید به مسایل و خواسته های مردم توجه شود

وی با اذعان بر اینکه امروز مردم ما دچار مشکلات اقتصادی شده اند گفت: حق مطلب را نتوانسته ایم به درستی ادا کنیم و در اقتصاد کم آورده ایم باید به مسایل و خواسته های مردم توجه و در جهت رفع آن تلاش های زیادی صورت گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام اذعان داشت: انقلاب یک مقوله تمام عیار فرهنگی است، لذا به اعجازهای آن باید توجه کرد و بعضی از این اعجازها را مورد توجه قرار داده ایم.

وی با بیان اینکه مردم این سرزمین اجازه ندادند که انقلاب بی رهرو بماند گفت: مجلسیان از روی تخت بیمارستان در صندلی مجلس نشستند تا از اکثریت نیافتند و همه اینها نصرت الهی و عزتی است که خداوند به ما داده است.

امام جمعه شهرکرد همچنین به مسیله ولایت فقیه اشاره کرد و گفت: عنایت پروردگار بر این بود که سکان دار ایران اسلامی فردی بصیر و مومن به خودش باشد.

بعد از انقلاب اسلامی خودباوری به مردم ایران تزریق شد

حجت الاسلام نکونام با بیان اینکه قبل از انقلاب اسلامی به شدت گرفتار خود تحقیری بودیم گفت: برپایی انقلاب و کمک امام راحل موجب شد خودباوری به مردم ما تزریق شود تا امروز بتوانیم سرلوحه بسیاری از کشورهای دنیا قرار گیریم.

وی با اشاره به مسایل و مشکلات اقتصادی اذعان داشت: امروز مردم ما با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند و ما نیز بارها از مسیولین خواسته ایم که این مشکلات را هرچه سریع تر مرتفع کنند و تلاش دولت نیز بر آن است که به داد مسیله اقتصاد برسند و سفرهای مردم را پررنگ کنند.

حجت الاسلام نکونام یادآور شد: کشور ما در مسیله علم و دانش در سطح دنیا حرف برای گفتن دارد روزی دشمن در تلاش بود که ما هیچ پیشرفتی نداشته باشیم ولی امروز در همه عرصه ها در اوج قرار گرفته و به نقطه بالایی دست پیدا کرده ایم.

وی در بخش دیگر از صحبت های خود به 22 بهمن اشاره کرد و گفت: روز 22 بهمن ماه روز بسیار مهم و سرنوشت سازی است که همه ما باید در راهپیمایی این روز حضور پررنگی داشته باشیم.

امام جمعه شهرکرد به روز چهارمحال و بختیاری نیز اشاره کرد و گفت: برای اولین بار در تقویم روز 20 بهمن ماه را به نام روز چهارمحال و بختیاری خوانده اند و البته این روز، روز تجدید میثاق بختیاری ها با حضرت امام راحل نیز بوده است.

حجت الاسلام نکونام بیان داشت: روز چهارمحال و بختیاری با هدف هم دلی و حدت بین مردم استان شکل گرفته و همچنین به خاطر توجه به ظرفیت های استان می باشد که اینها را باید بشناسیم و تقویت کنیم تا استان را در مسیر رشد نیز قرار دهیم.

وی اذعان داشت: مسیولین کشوری گاهی این استان را با استان دیگر اشتباه گرفته و این یک ضعف است و ما باید بتوانیم آن را به کشور و حتی خارج از کشور بشناسانیم.

حجت الاسلام نکونام همچنین به اعیاد شعبانیه، مسیله غزه و فلسطین و انتخابات نیز اشاره ای داشت.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "انقلاب اسلامی ایران یک مقوله تمام عیار فرهنگی است – خبرگزاری تیکسر | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "انقلاب اسلامی ایران یک مقوله تمام عیار فرهنگی است – خبرگزاری تیکسر | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.