افزایش سرعت باد جنوب شرقی در بخش هایی از خلیج فارس

افزایش سرعت باد جنوب شرقی در بخش هایی از خلیج فارس

تیکسر/هرمزگان کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: امروز در ساعات صبح شرایط جوی و دریایی نسبتا آرامی خواهیم داشت و در ساعات بعدازظهر و شب ناپایداری هایی در وضعیت جوی و دریایی استان پیش بینی می شود.

مجتبی حمزه نژاد امروز جمعه 18 خرداد، گفت: امروز در ساعات صبح آسمان استان صاف تا کمی ابری خواهد بود و در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات استان بویژه ارتفاعات شرقی و شمالی، رشد ابر همراه با رگبار باران و رعدوبرق گاه تگرگ و احتمال تندباد لحظه ای پیش بینی می شود.

وی افزود: امروز و فردا شنبه 19 خرداد شرایط بارش های همرفتی بویژه در ارتفاعات شرقی استان (شهرستان بشاگرد) تقویتی خواهد بود؛ بنابراین توصیه می شود از قرارگیری در حریم و بستر رودخانه های فصلی بویژه در ارتفاعات شرقی و شمالی استان (منطقه بشاگرد و حاجی آباد)، صعود به ارتفاعات، چرای دام در مناطق مرتفع و فعالیت های کوهنوردی خودداری شود.

 وی گفت: امروز دریا نیز در ساعات صبح تا ظهر آرام و از ساعات بعدازظهر امروز تا ساعات ظهر یکشنبه 20 خرداد افزایش سرعت باد جنوب شرقی در دریای عمان و بتدریج تنگه هرمز و بخش هایی از خلیج فارس پیش بینی می شود که سبب متلاطم شدن دریا خواهد شد. همچنین احتمال افزایش سرعت لحظه ای باد در این مدت در سواحل دریای عمان دور از انتظار نیست؛ بنابراین توصیه می شود شناورهای سبک، صیادی و تفریحی طی مدت یاد شده از رفت و آمد خودداری کنند.

حمزه نژاد افزود: این شرایط جوی و دریایی به تناوب تا روز دوشنبه 21 خرداد، حاکم خواهد بود و به لحاظ دمایی، در این مدت نوسانات دمایی 1 تا 3 درجه سلسیوس پیش بینی می شود.

پایان خبر تیکسر

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "افزایش سرعت باد جنوب شرقی در بخش هایی از خلیج فارس" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "افزایش سرعت باد جنوب شرقی در بخش هایی از خلیج فارس"، کلیک کنید.