افتتاح واحد تولیدی انواع پوره، کنسانتره میوه تازه و رب گوجه فرنگی در ارومیه

افتتاح واحد تولیدی انواع پوره، کنسانتره میوه تازه و رب گوجه فرنگی در ارومیه

تیکسر/آذربایجان غربی واحد تولیدی انواع پوره، کنسانتره میوه تازه و رب گوجه فرنگی ۹ هزار تنی در شهرستان‌ ارومیه روز جمعه ۱۶ شهریورماه به دست غلامرضا نوری، وزیر جهاد کشاورزی افتتاح شد.

برای راه اندازی این واحد تولیدی ۸ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است که برای ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۲۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم  اشتغال زایی شده است.

این شرکت تولید کننده انواع کنسانتره میوه تازه به ظرفیت ۵ هزار تن در سال با جذب مواد خام اولیه به ظرفیت ۳۵ هزار تن در سال ، پوره میوه به ظرفیت ۳ هزار تن در سال با ظرفیت جذب مواد خام به ظرفیت ۱۰ هزار تن در سال و رب گوجه فرنگی به ظرفیت یک هزار تن با جذب مواد خام ۸ هزارتن در سال در زمینی به  زیر بنای ۴ هزار متر مربع درروستای قره آغاج شهرستان ارومیه واقع شده است.

در حال حاضر در آذربایجان غربی، تعداد ۴۰ واحد تولید کنسانتره میوه، پوره و رب گوجه فرنگی با ظرفیت جذب مواد خام یک میلیون و ۸۲۰ تن و ظرفیت تولید ۳۲۶ هزار تن مشغول فعالیت بوده که این واحدهای تولیدی قادر به فرآوری انواع میوه، گوجه فرنگی و تبدیل به محصول صادراتی هستند.

در سنوات گذشته بیش از ۳۰۰ هزار تن سیب زیردرختی در حاشیه جاده ها دپو شده و به مرور زمان از بین رفته و فاسد می شدند و درضمن خرید از کشاورزان نیز بصورت انحصاری و با تعیین قیمت پایین از سوی کارخانه انجام می شد اما در حال حاضر احداث واحدهای جدید، باعث ایجاد حالت رقابتی در خرید مواد اولیه و کاهش ضرر و زیان وارده به کشاورزان شده است.

عمدتاً محصولات تولیدی از طریق کشور ترکیه به مقاصد کشورهای اروپایی حمل و صادر می شود و توسعه چنین واحدهای تولیدی منجر به تولید محصولی صادراتی و ارز آور برای کشور می‌شود. 

پایان خبر تیکسر

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "افتتاح واحد تولیدی انواع پوره، کنسانتره میوه تازه و رب گوجه فرنگی در ارومیه" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "افتتاح واحد تولیدی انواع پوره، کنسانتره میوه تازه و رب گوجه فرنگی در ارومیه"، کلیک کنید.