آغاز عملیات اجرایی پل ریلی شلمچه – بصره در جزیره سندباد بصره

آغاز عملیات اجرایی پل ریلی شلمچه - بصره در جزیره سندباد بصره

تیکسر/خوزستان عملیات احداث هفده پایه پل راه‌آهن شلمچه_بصره با حضور مدیرعامل راه اهن کشور در جزیره سندباد شهر بصره آغاز شد.

عملیات اجرایی ۳۲ کیلومتر راه آهن شلمچه – بصره شهریورماه سال گذشته با حضور محمد مخبر و محمد شیاع السودانی در نقطه صفر مرزی در خاک عراق، آغاز شد.

راه آهن شلمچه – بصره می‌تواند به عنوان راهی مناسب برای انتقال زائرین ایرانی به کربلا و همچنین مسیری برای مراودات تجاری میان دو کشور، مورد استفاده دو کشور قرار گیرد.

به گزارش تیکسر، سید میعاد صالحی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران نیز روز گذشته پس از حضور در منطقه مرزی شلمچه و سپس شهر بصره عراق اظهار کرد: به لطف الهی و با پیگیری‌های مستمر در دولت سیزدهم، پس از انجام مطالعات ژئوتکنیک، طراحی و تجهیز کارگاه و طی فرایندهای قانونی و اداری در ایران و عراق، عملیات شمع‌کوبی و احداث هفده پایه پل راه‌آهن شلمچه_بصره در جزیره سندباد شهر بصره آغاز شد.

همچنین براساس اعلام راه آهن جمهوری اسلامی ایران هر خط ریلی در این طرح بین ۸ تا ۱۰ میلیون تن امکان جابه‌جایی بار دارد و در حوزه مسافری نیز ظرفیتی حدود ۱۲ میلیون نفر پیش‌بینی شده است.

پایان خبر تیکسر

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "آغاز عملیات اجرایی پل ریلی شلمچه – بصره در جزیره سندباد بصره" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "آغاز عملیات اجرایی پل ریلی شلمچه – بصره در جزیره سندباد بصره"، کلیک کنید.